Újabb klasszikus magyar üdítőmárka tért vissza a boltok polcaira a Márka Üdítőgyártó Kft. jóvoltából, amely augusztusban újraindította a Róna üdítők forgalmazását. Ez volt a szocializmus időszakának egyik legnépszerűbb üdítőitala, amely meghatározó szereplője volt a hazai italpiacnak az 1970-es és 1980-as években – számolt be róla az Origo.
Az újból bevezetett termékek a klasszikus ízekben, kóla és narancs változatban kaphatók, 2 literes PET-palackos kiszerelésben. A visszatérés célja, hogy kiszolgálják a retró termékek iránti megnövekedett keresletet, és lehetőséget adjanak a fogyasztóknak a gyerekkori ízek újraélésére – derül ki a Márka Üdítőgyártó Kft. közleményéből. A vállalat portfóliójában számos más üdítő is elérhető, de a Róna különleges helyet foglal el, mivel sokak számára a nyolcvanas évek mindennapjainak része volt.
A Róna üdítő újbóli bevezetése mögött jelentős beruházás áll. A vállalat 2018 óta több mint 12 milliárd forint értékű fejlesztést hajtott végre, ennek köszönhetően a termelés tovább bővült.
A Róna üdítőt eredetileg a Debreceni Állami Gazdaság kezdte gyártani a hetvenes években, ezzel bővítve az akkoriban szűkös üdítőválasztékot a hazai piacon. A rendszerváltást követően a keleti országrészben maradt igazán népszerű, egészen a privatizációig. Az új tulajdonosok feladata lett volna országossá tenni a márkát, ám nem sikerült új életet lehelni belé. A 2010-es években rövid időre ugyan újra kapható volt, de tartósan nem tudott visszatérni a piacra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.