Az erősen szexcentrikus és erkölcsileg engedékenyebb kultúránkban azt gondolhatnád, hogy a fiatalok többet szexelnek, mint valaha. Ha így véled, tévedsz. A témában járatos szakemberek új terminust is alkottak már a jelenségre.
Szerintük a milleniumi generáció – vagyis az 1990-es években és az ezredforduló környékén született fiatalok – jóval később kezdik el a szexuális életüket, és ezzel együtt kevesebbet szexelnek, mint a korábbi nemzedékek tagjai. A jelenséghez passzoló „szexuális recesszió” kifejezést az amerika Kate Julian újságíró-szerkesztő vezette be a köztudatba. Az ő tanulmánya szerint a fiatal felnőttek csökkent szeretkezési vágyának számtalan oka van - számol be a Bien.
Julian elsősorban az egyre növekvő számú „helikopter szülő” nevelési metódusát hibáztatja. Ezek az anyák és apák elsősorban arra fókuszálnak, hogy a gyermekeik oktatási és gazdasági esélyeit növeljék. Az ebbéli szorongásukat átültetik a gyerekekre is, akik az érzelmi életük fejlesztése helyett a megélhetési potenciálokra összpontosítanak.
A nyomást gyakorló szülők a középiskolás és egyetemista gyerekeik számára inkább a hitelképességet tűzik ki célul, mint azt, hogy romantikus és érzelmileg érett emocionális kapcsolatba bonyolódjanak. Ez pedig előfeltétele lenne a minőségi és mennyiségi szexuális aktusnak.
A fiatal felnőttek saját maguk ássák alá a szexuális potenciáljukat. A generáció nagy részének negatív testképe van, a média által sulykolt „perfect body image” ideája miatt. A húszas éveikben járó fiataloknak nincs egészséges önazonosságuk, amikor a saját meztelen testükre néznek.
Nem segít az sem, hogy ennek a nemzedéknek alapvető létállapota a teljesítménykényszeres túlhajszoltság, a karrierizmus, a szorongás és a depresszió. Sokan szednek antidepresszánsokat, kedélyállapot javítókat és altatókat, ami szintén aláássa a szexuális vágyat.
A folytatásért KATTINTS IDE!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.