Drámaian romlott az amerikai iskolások teljesítménye a matematika és az olvasás területén a koronavírus-járvány két évében - állapítja meg egy felmérés, amelynek előzetes eredményeit a szövetségi oktatási minisztérium publikálta.
Az adatok szerint a 9 évesek átlagos olvasási képessége 5 ponttal romlott 2020 óta, ami 30 éve a legnagyobb mértékű visszaesés. A matematikai átlagteljesítmény két év alatt 7 pontot zuhant, ami a minisztérium (DOE) közleménye szerint a Nemzeti Oktatásstatisztikai Központ (NCES) felméréseinek történetében az első visszaesés. A romló teljesítmény a diákok minden csoportjára érvényes, de a legnagyobb visszaesést a már korábban is gyengébben teljesítő diákoknál mérték.
A központ ügyvezetője, Daniel McGrath az adatokkal kapcsolatban elmondta, az oktatáskutatás 50 éves történetében a mostani volt az egy vizsgálati időszak alatti legsúlyosabb visszaesés: a gyerekek teljesítményének átlaga nagyjából a két évtizeddel ezelőtti szintre került vissza.
Az Egyesült Államok egészében tervezett egységes kutatás még nem zárult le, a mostani adatok azonban bepillantást engednek a koronavírus-járvány hatásaiba.A részletes elemzést idén az év későbbi hónapjaiban adják ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.