A reggeli folyadék a legfontosabb!

egészség
PUBLIKÁLÁS: 2021. május 05. 14:15
A gyerekek közel kétharmada nem iszik elegendő folyadékot reggeli mellé, hogy megfelelően hidratálja szervezetét, derült ki egy sheffieldi tanulmány eredményeiből.

A gyerekek közel kétharmada nem iszik elegendő folyadékot reggeli mellé, hogy megfelelően hidratálja szervezetét, derült ki egy sheffieldi tanulmány eredményeiből.

A sheffieldi kutatók összesen 450, 9-11 éves gyerek reggelizési szokásait elemeztékaz Egyesült Királyságban. A felmérés alapján az derült ki, hogy a gyerekek több mint 60 százaléka „nem megfelelően hidratált” volt, ami csak egy fokozatra van a „klinikailag dehidratált” besorolástól.

Mekkora folyadékbevitel szükséges annak érdekében, hogy nagyobb eséllyel kerüljük el a betegségeket?

A Sheffieldi Egyetem Orvosi Karának kutatócsoportja felmérte, hogy a gyerekek mit esznek és isznak reggelire, mielőtt az iskolába indulnak. A kutatók emellett külön megvizsgálták a gyerekek vizeletének ozmolalitását, vagy sűrűségét, amiből következtetni lehet a hidratáció szintjére.

Fotó: 123rf.com

„A tanulmány eredményei egyértelműen azt tükrözik, hogy a mai gyerekek túlnyomó többsége nem vesz magához elegendő mennyiségű folyadékot a reggeli mellé, pedig a gyerekek sokkal veszélyeztetettebbek a kiszáradás szempontjából, mint a felnőttek” - mondta Gerard Friedlander, a párizsi Descartes Egyetem Orvosi Karának professzora, aki már korábban is végzett hasonló témájú tanulmányokat Franciaországban és Olaszországban.

A brit tanulmány szerint a fiúk körében 68,4 százalék volt a nem megfelelően hidratáltak aránya, míg a lányok között, valamivel alacsonyabb, 53,5 százalék volt ugyanez az arány, pedig az Európai Élelmiszerbiztonsági Hatóság (EFSA) ajánlása szerint a 9-13 éves fiúknak naponta legalább 2,1 liter, míg a lányoknak legalább 1,9 liter folyadékot kellene innia.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.