Az interneten 3 éve kezdett terjedni a fogyókúra, mely egyáltalán nem hasznos, és nem is biztonságos. Japánból indult a trend, mely vékony alakot ígér – de nem egészséges mércén.
A lényege a következő: annyi kilót kell fogynunk, hogy olyan alakunk legyen, mint Hamupipőkének. A probléma az, hogy Hamupipőke egy mesefigura, mi pedig emberek vagyunk…
A cél, hogy 18-as, vagy annál kevesebb legyen a testtömeg indexünk. Ez a szám alultápláltságot jelent, ugyanis 18,5 és 24,9 között van a normál testtömeg index (ez alatt soványnak, e felett pedig túlsúlyosnak számít az ember). Természetesen ezek BMI adatok, melyek nem tökéletesek, hiszen mindannyian mások vagyunk, és fontos, hogy jól érezzük magunkat a bőrünkben. Viszont a WHO nem véletlenül állapította meg az alultáplált kategóriát.
Egyéb aggályok a nagy fogyást éhezéssel elérők egészségével kapcsolatban: Legyengíti az immunrendszert, hajlamosabbá válik a szervezet a rendellenes hormontermelésre. Ha nem termel a szervezet elegendő ösztrogént, az pedig csontritkuláshoz és más egészségügyi problémákhoz vezethet.
Igaz, hogy a diéta már ott megbukik, hogy egy rajzfilmfigura alakját állítja példaként valós emberek elé, de a mód ahogyan el kívánja érni a " meseszerű" alakot, még rosszabb.Az emberek teste nem megrajzolt, hanem valós, a különbséget magyarázni se kell. Ha valaki belevág ebbe a diétábanemcsak szinte elérhetetlen célt állít maga elé, de rendkívül egészségtelen úton indul el.Ha Hamupipőke valós ember lenne, nem így nézne ki.
Mindez a közösségi médiát is megmozgatta. Sokan Twitteren reagáltak a diétatrendre, többen kiírták, hány kilónak kéne lenniük, hogy élő Hamupipőkék legyenek. A legtöbben ellenzik ezt a fogyási módot, pont azért, mert egy lehetetlen példát állít fel, és több kárt okoz, mint azt gondolnánk.
A szakértők pedig úgy gondolják, hogy ezek a divatos diéták, például az új Hamupipőke-trend, nagyon komoly figyelmeztetés az orvosoknak arra arra nézve, hogy milyen sokan szenvednek étkezési zavaroktól.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.