Utazás a koronavírus járvány után

utazás
PUBLIKÁLÁS: 2020. június 04. 17:30
Bár az utazási kedvünk nem csökkent, minden második ember a szálláshely biztonságos higiéniájától teszi függővé a foglalást. Mindenesetre idén a belföld lesz a nyerő. – többek között ez derült ki a Marketing Professzorok online utazási felméréséből.

Bár az utazási kedvünk nem csökkent, minden második ember a szálláshely biztonságos higiéniájától teszi függővé a foglalást. Mindenesetre idén a belföld lesz a nyerő. – többek között ez derült ki a Marketing Professzorok online utazási felméréséből.

A turisztikai piacon jelentős tapasztalatokkal rendelkező online marketing ügynökség idén májusban internetes kutatás során vizsgálta a magyarok utazási hajlandóságát és azokat a szempontokat, amely alapján úti célt és a szállást választunk. A kérdőív elemzésekor kiderült, hogy a megkérdezettek 45,8%-ának volt az idei évre foglalása, amely meghiúsult a járvány miatt.

Az azonban biztató, hogy csupán a válaszadók 5,9%-uk csalódott a lefoglalt szállásadóban, mivel a hozzáállás és kommunikáció nem volt kielégítő.

A negatív élmények főbb okaiként a pénzvisszafizetés visszatartását, és a további lehetőségek felajánlását jelölték meg a legtöbben. Egyébként abban a magyarok is követik a nemzetközi trendeket, hogy a koronavírus megjelenése nem szegte utazási kedvünket, bár a legtöbben (83%) idén inkább belföldön maradnak.

A hazai utazást tervezők 65%-a továbbra is azt nyilatkozta, hogy idén is szeretne új helyeket kipróbálni, nem ragaszkodik a régebben már kipróbált szálláshelyhez.

A felmérésben rákérdeztek arra is, hogy az emberek milyen feltételekhez kötik az utazás megkezdését. 26% attól teszi függővé, hogy milyen mértékben nő a megbetegedések aránya, amikor éppen el kellene indulni. Minden negyedik résztvevő viszont már annyira vágyik a nyaralásra, hogy amint megteheti, már indul is, feltételek nélkül. 18% megvárja a kijárási korlátozások végét és csak utána kezd utazni, míg további 22% a korlátozások feloldása után még vár valamennyit, hogy ténylegesen lecsengjen a járvány. Ezt erősítik meg azok az adatok is, amelyek az idén nem utazók indokait vizsgálták. Közülük a legtöbben (57,3%) az egészségügyi kockázat miatt hanyagolják a nyaralást, míg további 22% az anyagi okokat nevezték meg akadályként.

Nagyon érdekes választási szempontok jelentek meg a szálláshely kiválasztásánál is. Úgy tűnik, hogy a koronavírus biztonsági játékra tanította az embereket. A megkérdezettek csupán 23,4%-a gondolja úgy, hogy biztosan nem látogatna el semmilyen belföldi hotelbe vagy szállodába, amíg a vírusfertőzés lehetősége továbbra is fennáll. Ők azok, akik idén talán nem fognak utazni. Kicsit többen (26,7%) viszont szívesen utaznának belföldön, mindenféle kritérium nélkül.

utazás

Ugyanakkor minden második ember csak akkor nyaralna járványhelyzet idején, ha megbizonyosodna arról, hogy a szálláshelyen a lehető legnagyobb körültekintéssel tartják be a biztonsági intézkedéseket. „Nem kérdés, hogy idén a szállodák és hotelek kommunikációjában a megbízhatóságot és a biztonságot kell a fókuszba helyezni. Ez utóbbi ugyanúgy vonatkozik a higiéniai intézkedésekre, mint például a visszafizetési garanciákra.” – mondta Máté Balázs, a Marketing Professzorok vezető tanácsadója.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.