A MITTE elemezte az elmúlt másfél hónap hazai és nemzetközi COVID-19 tájékoztató anyagait, és egy egyszerű üzenetet javasolt - főként a fiatalok megszólítására.
Több száz hazai és nemzetközi példát nézett át a koronavírus terjedését megelőző lakossági tájékoztató anyagokból, a vírus terjedésének több szakaszából. Összességében kijelenthető, hogy a magánszektor preventív célú üzenetei és mémei jóval nagyobb társadalmi eléréssel bírnak, mint a hivatalos tájékoztatás üzenetei, szinte minden országban.
Az átnézett hivatalos üzenetek tematikusan a vírus elleni küzdelem szakaszaihoz igazodnak: az általános megelőzési javaslatoktól az otthonmaradás és social distancing életmentő hatásainak alátámasztásáig. A hivatalos tájékoztatás kreatív megoldásainak nagy részéről egyaránt elmondhatóak:
Az ábrázolt városi jelenet tiszta, stilizált világával a kimozdulás veszélyére és bizonytalanságaira hívja fel a figyelmet, fókuszba állítva azt, hogy bárki potenciális vírushordozó lehet. Az üzenet határozott és egyértelmű: maradj otthon, tervezz előre, és intézz mindent online, legyen szó sikeres bevásárlásról (ha előre tervezünk és megtaláljuk a megfelelő szolgáltatót, akkor még mindig megoldható), a nagyszülőknek, időseknek, szomszédoknak való segítségről (vásároljunk be nekik, és intézzük a csekkeik befizetését online), vagy épp baráti és családi találkozók online videokonferencia lebonyolításáról.
“Számtalan órát töltöttünk a koronavírus tájékoztató anyagok átnézésével a világ számos országából, és sokkolt minket a tapasztalat, hogy nem találtunk olyan üzenetet, ami tisztán arra épült volna, hogy a fiatalok gondolkodjanak előre, és szervezzék meg online az életvezetésük kereteit, felesleges kimozdulás nélkül. Ezért javasoltunk egy világosabb megoldást az életmentő üzenet hatékony közvetítésére” – emelték ki a MITTE vezetői, Misetics Mátyás kreatív igazgató és Batta Barnabás stratégiai igazgató.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.