Valamennyi francia homeopátiás szert gyártó cég meglepődve fogadta a kormány döntését, miszerint megszüntetik a homeopátiás készítmények társadalombiztosítási támogatását. Az intézkedést ráadásul a francia kormány szokatlan gyorsasággal, a homeopátiás terápia sajátosságainak és bizonyított eredményeinek figyelmen kívül hagyásával hozta meg.
A francia egészségügyi miniszter annak ellenére döntött a homeopátia ártámogatásának fokozatos megszüntetéséről, hogy az országban több, mint 1 200 000 ember írt alá petíciót, és a terápiás módszert 20 ezer orvos alkalmazza sikerrel. A vezető francia gyártó cég, a Boiron megkérdőjelezi, hogy amikor Európa más országaiban, mint például Svájcban a megelőzést tartják a közegészségügyi problémák megoldásának, és finanszírozzák a komplementer gyógymódokat, a kormány ilyen megalapozatlan döntésre jutott Franciaországban.
A Boiron kijelentette: továbbra is minden erejükkel azon lesznek, hogy biztosítsák az egészségügyi szakemberek és a betegek számára a jó minőségű és megbízható homeopátiás szerek gyártását és ellátását.
A homeopátiának szerepe lehet az antibiotikum-rezisztencia visszaszorításában, amely a WHO szerint is az emberiség fő kihívása lesz a következő 30 évben. Emellett a homeopátiás kezelés olyan veszélyeztetett betegcsoportoknak is segíthet, mint a várandósok, csecsemők, és olyanoknak is, akik egyszerre több egészségügyi problémával küzdenek.
A Boiron hazai leányvállalata előzetesen a magyar fogyasztók véleményével kapcsolatosan is átfogó felmérést készíttetett. A kutatásból kiderült, hogy a kiegészítő módszerek korlátozásával a lakosság kevesebb, mint egytizede ért egyet, az elsöprő többség szerint a homeopátiás termékeknek helyük van a gyógyszertárak polcain. A megkérdezettek 53 százaléka egyáltalán nem ért egyet a homeopátiás gyógyszerek forgalmazásának korlátozásával, ezzel szemben csupán 8 százalék ért azzal teljesen egyet. A Boiron a felmérés alapján rámutatott: a magyar társadalom túlnyomó többsége kiáll a választás szabadsága mellett a hagyományos és a kiegészítő gyógymódok tekintetében.
(A Boiron Hungária Kft. és a Forecast Marketingkutató Kft. 2018. decemberi, reprezentatív kutatása. 500 fő bevonásával készült kutatás budapesti és vidéken élő, 18-59 év közötti lakosságra)
További tények:
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.