Karácsony - Minden tizedik ember egy igazi grincs

karácsony
PUBLIKÁLÁS: 2017. december 26. 08:01
Ha esik a hó, ha nem, ha jön a Mikulás, ha nem, a többség leghamarabb csak karácsony előtt 1-2 héttel kezdi a lakás feldíszítését, minden tizedik ember pedig tiltakozik bármiféle karácsonyi giccs ellen a házban.

Ha esik a hó, ha nem, ha jön a Mikulás, ha nem, a többség leghamarabb csak karácsony előtt 1-2 héttel kezdi a lakás feldíszítését, minden tizedik ember pedig tiltakozik bármiféle karácsonyi giccs ellen a házban.

A legtöbben csúcsdísszel szeretik a fát, a férfiak számára elengedhetetlen a szaloncukor és a káosz, a csillagszórót pedig kétszer annyian választják, mint a gyertyát. A megkérdezettek háromnegyede igyekszik a rászorulókon is segíteni. Az asztalon a rántott hal és a töltött káposzta fej-fej mellett halad, a bejgli viszont egyértelműen veri a mézeskalácsot. Lássuk, mit szeretünk még karácsonykor!

Apa, kezdődik…

A Lovebox legfrissebb felméréséből kiderült, hogy a válaszadók harmada csak egy-két héttel karácsony előtt áll neki feldíszíteni a lakást, minden ötödik ember pedig csak december 24-én teszi ki a karácsonyi dekorációkat a házban. Vannak azonban, akik Advent első vasárnapján indítják a hadműveletet (16%), néhányan pedig már novembertől „csepegtetik” a karácsonyi hangulathoz szükséges kellékeket (16%). Minden 10. válaszadó azonban szereti a grincset játszani, és ódzkodik mindenféle karácsonyi giccstől a házban. A válaszadók több mint negyede ellenben már december 24. előtt feldíszíti a fát is.

Menő még a szaloncukor?

Avagy mi kerül a fenyőfára 2017-ben? A többség csúcsdísszel és inkább bolti, mint saját készítésű díszekkel ékesíti a fát. A férfiak közel kétharmada káoszpárti, azaz mindent fel a fára, a nők viszont valamivel visszafogottabbak, a hölgyek fele ugyanis a hasonló színvilágú ketyerékkel ellátott design fát kedveli inkább. Igazi fenyőre szavaz a megkérdezettek több mint 70%-a a műfenyővel szemben, és a csillagszóró hasonló arányban ugyancsak győzedelmeskedik a gyertya felett.

Karácsonyi eszem-iszom, dínom-dánom

A Lovebox felmérése szerint a megkérdezettek 80%-a inkább forralt bort iszik, mint rumos teát, és természetesen a fehér karácsonyt választaná a kandalló melegével szemben. A Mennyből az angyal elpáholja a Jingle Bells-t, ugyanis a megkérdezettek kétharmada inkább az előbbit hallgatja karácsonykor, a bejgli pedig 3/4-1/4 arányban kiüti a mézeskalácsot. (A férfiak még ennél is jobban szeretik a bejglit, 85%-uk választaná azt a mézeskalács helyett, ugyanakkor a nők 40%-a inkább a mézeskalácsot ropogtatja.) És természetesen nincs karácsony Kevin nélkül… vagy mégis? Az igazából szerelem idén még a férfiak körében is győzedelmeskedett, összességében 60-40 százalékos arányban többen néznék a romantikát, mint a betörőket. A rántott hal és a töltött káposzta között pedig továbbra sincs igazság: fej-fej mellett haladnak, ha a karácsonyi menüről van szó.

De miről is szól a karácsony?

Ha karácsony, akkor ajándék, ez már tulajdonképpen tény. A többség számára azonban teljesen mindegy, hogy mit kap karácsonyra, a lényeg, hogy meglepetés legyen, ugyanakkor a Lovebox felmérése szerint a válaszadók harmada mégis inkább biztosra megy, és kizárólag előre leadott lista alapján választ karácsonyi ajándékot, hogy mindenki örüljön. Ünnepekkor pedig csak csinosan és szépen, ugyanis kiderült, hogy a válaszadók kétharmada számára kizárt, hogy mackóban karácsonyozzon. Év vége felé minden ötödik ember még azokat a rokonokat is meglátogatja, akikkel nincs jóban, és talán előremutató, hogy csak a megkérdezettek harmada számára jelenti a karácsony az év legstresszesebb időszakát. A megkérdezettek háromnegyede igyekszik a rászorulókon is segíteni.

Jó tudni! Majdnem minden ötödik felmérésben résztvevőnek indult már kapcsolata karácsony táján, úgyhogy hajrá mindenki, és boldog karácsonyt!

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.