Több pénzt akarnak a fiatalok, mint amit kapnak

fiatalok
PUBLIKÁLÁS: 2016. július 20. 18:00
A pályakezdő fiatalok a reálistól távol eső fizetési igénnyel lépnek be a munkaerőpiacra, emiatt az elhelyezkedési nehézségekkel találják szembe magukat, és hamar csalódniuk kell. Jellemző az erőn felüli költekezés is. A K&H Bank szerint a valóságtól elrugaszkodott elvárásokra az időben megkezdett pénzügyi nevelés jelenthet megoldást.

A pályakezdő fiatalok a reálistól távol eső fizetési igénnyel lépnek be a munkaerőpiacra, emiatt az elhelyezkedési nehézségekkel találják szembe magukat, és hamar csalódniuk kell. Jellemző az erőn felüli költekezés is. A K&H Bank szerint a valóságtól elrugaszkodott elvárásokra az időben megkezdett pénzügyi nevelés jelenthet megoldást.

A profession.hu-n tavaly év végén megjelent felmérés szerint nettó 400 ezer forint feletti fizetést képzelnek el maguknak az életkezdéshez, miközben a KSH adatai szerint ma Magyarországon 162 ezer forint az átlag nettó bér - írja közleményében a hitelintézet.

Bár fizetésüket és karrierjüket tekintve határozott elképzeléseik vannak a fiataloknak, pénzügyi döntéseiket tekintve igencsak befolyásolhatónak bizonyulnak. Kiemelten fontos tehát, hogy közvetlen környezetük mellett más fórumokból reális és használható információkat, mintákat kapjanak az anyagi döntések meghozatalához - mutatnak rá a közleményben.

pénz

A K&H aggasztónak találja idei első negyedévi jóléti index kutatási eredményeit, amely szerint a megkérdezett ötszáz 19-29 éves fiatalnak mindössze 23 százaléka érezte úgy, hogy többé-kevésbé tájékozott a pénzügyekben.

A kutatásban részt vevő fiatalok 63 százaléka semmilyen pénzügyi ismeretet nem kapott általános iskolában, a középiskolában is mindössze a fiatalok 6 százaléka szerzett valamilyen pénzügyi ismeretet, és a felsőfokú intézményekben is csak a válaszadók 32 százaléka - ismertetik.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.