Te szereted a változásokat?

Lélekbúvár
PUBLIKÁLÁS: 2016. június 22. 18:00
Gyakran nehéz meggyőzni az embereket, hogy attól, mert valami új, még ugyanolyan jó lehet, mint a régi. Ha valamit megszoktunk, azt általában sokkal jobbnak is tartjuk, az új dolgokkal szemben viszont bizalmatlanok vagyunk.

Gyakran nehéz meggyőzni az embereket, hogy attól, mert valami új, még ugyanolyan jó lehet, mint a régi. Ha valamit megszoktunk, azt általában sokkal jobbnak is tartjuk, az új dolgokkal szemben viszont bizalmatlanok vagyunk.

Változások -jók,vagy rosszak?

Hiába reklámoznak szinte minden terméket az "új" jelzővel, lehet, hogy ezzel éppen az ellenkezőjét érik el a szakemberek. A kutatásokból ugyanis kiderült, hogy sokkal nagyobb bizalmat szavazunk valaminek, amiről azt feltételezzük, hogy régi, mint az újnak.

Heidi Grant pszichológus szerint ez azért lehetséges, mert a változás során mindig feladunk valami régi dolgot - ami lehet, hogy szükséges, de mégsem jó érzés - valami egészen új, ugyanakkor ismeretlen dolog miatt.

változások

Egy vizsgálat során egy festményt mutattak az önkénteseknek. Az egyik csoportnak előzetesen azt mondták, hogy a képet 1905-ben festették, míg a másik csoportnak azt, hogy 2005-ben. Érdekes módon, azok, akik azt hitték, hogy a kép több mint százéves, sokkal pozitívabban értékelték a festményt, mint azok, akik azt hitték, hogy csak pár éves.

Ugyanez történt több hasonló kísérlet során is, de talán a legérdekesebb a csokoládéval kapcsolatos volt. Itt az önkéntesek ugyanis egy olyan darab csokit kaptak, amiről a csoport felének azt állították, hogy már 73 éve azonos recept szerint gyártják. A többieknek persze ugyanerről azt mondták, hogy csak három éve létezik a piacon. Ahogyan várható volt, az újnak hitt édesség kevésbé ízlett a vizsgálati alanyoknak.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.