Elkeserítő adatok: ezeket keresik legtöbbet a gyerekek

gyerekek
PUBLIKÁLÁS: 2016. június 09. 18:00
A Kaspersky Lab egy évet átfogó kutatásában azt vizsgálta, hogy Szülői Felügyelet megoldását alkalmazó számítógépeken hányszor nyitottak meg vagy kíséreltek meglátogatni potenciálisan káros tartalmú oldalakat, amelyek a 14 előre beállított kategóriába tartoznak. Az eredmények kimutatták, hogy a Szülői Felügyeletnek köszönhetően a gyerekek visszavettek számítógépes aktivitásukból, ám ez csupán annak köszönhető, hogy a legtöbb fiatal mobileszközére korlátozza internetes tevékenységét.

A Kaspersky Lab egy évet átfogó kutatásában azt vizsgálta, hogy Szülői Felügyelet megoldását alkalmazó számítógépeken hányszor nyitottak meg vagy kíséreltek meglátogatni potenciálisan káros tartalmú oldalakat, amelyek a 14 előre beállított kategóriába tartoznak. Az eredmények kimutatták, hogy a Szülői Felügyeletnek köszönhetően a gyerekek visszavettek számítógépes aktivitásukból, ám ez csupán annak köszönhető, hogy a legtöbb fiatal mobileszközére korlátozza internetes tevékenységét.

Mit keresnek a gyerekek?

A közösségi hálók és chatoldalak legnagyobb népszerűségnek a mexikói (86 százalék), orosz, brazil és olasz (valamivel több mint 70 százalék) gyerekek körében örvendenek, míg legkevésbé a kínai (30 százalék), német (31 százalék) és angol (32 százalék) fiatalok aktívak ezeken az oldalakon. Annál felkapottabb ezekben az országokban a számítógépes játékok, ahol az angol (28 százalék), német (26 százalék) és ausztrál (21 százalél) tizenévesek vezetnek, míg legkevésbé Mexikóban (4 százalék), Olaszországban (6 százalék) és Japánban (7 százalék) keresettek ezek a tartalmak.

Videónézésben, zenehallgatásban és szoftverletöltésben a japán gyerekek verhetetlenek (az összes Szülői Felügyelettől származó értesítés 12 százaléka), és ugyanúgy az online vásárlásban is az élen járnak (17 százalék) a kínai tizenévesekkel együtt (20 százalék). Németországban és az Egyesült Királyságban az alkohollal, dohánnyal és kábítószerrel kapcsolatos oldalak vezetnek (23 és 25 százalékkal), míg Kínában és Japánban a felnőtt tartalmak keltik a legnagyobb érdeklődést (23 és 5 százalék). Ez a kategória egyébként az angol és amerikai fiataloknál a legnépszerűtlenebb (kevesebb mint 1 százalék).

kamasz internet

Meg kell tanítani a használatát

“Bizonyos kategóriák népszerűsége a gyermekek körében összefüggésben lehet egyes országok kulturális vonásaival és gazdasági körülményeivel. Azt látjuk, hogy a gyerekek egyre magabiztosabbá válnak az interneten: ők döntik el, milyen zenét hallgatnak, milyen filmeket és rajzfilmeket néznek és milyen szoftvert telepítenek. Az ilyen mértékű függetlenség remek, azonban akárcsak a való életben, úgy az interneten is meg kell tanítani a fiataloknak, hogyan viselkedjenek átgondoltam, biztonságosan és felelőségteljesen. A szülőknek a folyamatos odafigyelés mellett érdemes átfogó biztonsági megoldást alkalmazniuk, amely megvédi gyerekeiket a káros tartalmaktól. A beszélgetés segít a fiatal felhasználóknak a fenyegetések megértésében, míg a védelmi megoldás biztonságos környezetet nyújt az egész családnak” - mondta Anna Larkina, a Kaspersky Lab vezető webes tartalomelemzője.

A Kaspersky Lab Safe Kids megoldásával a szülők betekintést nyerhetnek gyermekeik internetes tevékenységébe, és segít a fiataloknak a helyes internethasználat elsajátításában..

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.