A felső légúti megbetegedés mellett a leggyakoribbak a hányással és hasmenéssel járó fertőzések. Különösen ez utóbbinál nő meg a kiszáradás veszélye, ami gyerekek esetében nagyon rövid idő alatt veszélyes mértékűvé válhat.
Tél végén a vitaminraktáraink kiürülésével könnyebben terjed az influenza és gyakran törnek ki egyéb, vírusos eredetű járványok. A legtöbb veszélynek talán a közösségbe járó gyerekek vannak kitéve, nem ritka, hogy egy óvodás csoporton vagy iskolás osztályon végigsöpör egy betegség.
A felnőttek és a gyermekek vízháztartását összehasonlítva azt állapíthatjuk meg, hogy a gyermekek, különösen a csecsemők testének víztartalma jóval magasabb, körülbelül 75%. Ez az arány felnőtt korra 50-60%-ra csökken. A gyermekek esetében ráadásul nem csak a légzéssel, a vizeletürítéssel és az izzadással távozó folyadékot kell pótolni, hanem a növekedés folyadékigényét is. Míg a felnőttek tudatosabbak a folyadékpótlás tekintetében, addig a gyerekek gyakran elfelejtenek inni, ha belefeledkeznek a játékba, vagy korlátozottabban jutnak hozzá a folyadékhoz. Ezért kell a szülőknek odafigyelni arra, hogy nagy melegben és különösen betegség idején megfelelő legyen a folyadékbevitelük.
A felnőtt férfiaknak szóló 2,5 liter, a nőkre vonatkozó 2 liter napi folyadékbeviteli ajánláshoz képest egy 1-2 éves gyermeknek 1,2 liter, míg a 4-8 éveseknek 1,6 liter folyadék a napi ajánlott mennyiség.
„A napi folyadékigény azonban lázas megbetegedéseknél és különösen a hányással, hasmenéssel járó fertőzéseknél megnövekedhet, hisz az ezekkel járó folyadékveszteséget is pótolni kell, ellenkező esetben könnyen kiszáradhat a beteg gyerek" – mondja dr. Torzsa Péter háziorvos. – "A hasmenés leggyakoribb okozóiként a rotavírust, a norovírust és egyéb bakteriális fertőzéseket tartjuk számon, de egyéb tényezők is járhatnak ilyen tünetekkel, mint az ételallergia (laktóz intolerancia, lisztérzékenység), a krónikus betegségek, a sugárkezelés vagy bizonyos gyógyszerek mellékhatásai.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.