Hogyan hat a zene a babákra?

babaváró
PUBLIKÁLÁS: 2015. szeptember 03. 21:00
Finn és brit kutatók felfedezték, hogy a csecsemők reagálnak a zene ritmusára, tempójára és sokkal megnyerőbbnek találják azt, mint a beszédet. A felfedezés az 5 hónapos és 2 év közötti csecsemők vizsgálatán alapszik, miszerint a csecsemőknek veleszületett adottsága, hogy ritmikus mozgással reagálnak a zenére.

Finn és brit kutatók felfedezték, hogy a csecsemők reagálnak a zene ritmusára, tempójára és sokkal megnyerőbbnek találják azt, mint a beszédet. A felfedezés az 5 hónapos és 2 év közötti csecsemők vizsgálatán alapszik, miszerint a csecsemőknek veleszületett adottsága, hogy ritmikus mozgással reagálnak a zenére.

A kutatás vezetői a Yorki Egyetem professzorra, Dr Marcel Zentner és Dr Tuomas Eerola a finn Jyvaskyla Egyetemről voltak.

,,A kutatásainkból arra következtetünk, hogy a zene üteme, és nem más sajátságai , mint például a dallam miatt reagálnak pozitívan a zenére a csecsemők"-mondta el Dr Zentner.

,,Továbbá azt is észrevettük, hogy a csecsemők minél jobban követték a zene ritmusát, annál többet mosolyogtak. Továbbra sem ismert, hogy miért fejlődött ki az embereknél ez a bizonyos hajlam. Az egyik lehetőség az, hogy ez a természetes kiválasztódás másik célpontja volt, amely véletlenül kapcsolatban áll a zenével."

baba2

A csecsemőkkel különböző hangingereket hallgattattak, klasszikus zenét, ütemes ritmusokat és beszédet egyaránt. Az ezekre történő spontán mozgásukat videokamerával és egy speciális mozgásrögzítő technológiával egyaránt rögzítették.

A felvételeket a különböző ingerek szempontjából hasonlították össze. Hivatásos balett-táncosokkal szintén elvégezték ezt a kísérletet, hogy elemezhessék, mennyire egyezett a csecsemők mozgása a zene ritmusával. Az eredményeket a Proceedings of the National Academy of Sciences folyóirat korai internetes kiadásában jelentették meg.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.