_664x442t5_ic.jpg) Szél Addig nincs gond, amíg enyhe szellő lengedezik. Kellemetlenné akkor válik, ha hűvösebb az idő, vagy felerősödik. Erős szélben kenuval evezni nem egyszerű. Ilyenkor keressünk szélárnyékos partot, vagy ha tehetjük, várjuk meg a szél elcsendesedését. Viharosra forduló szélben ne evezzünk! Komoly baj forrása lehet. Ezért nagy, nyitott vízfelületű tavainkon másodfokú viharjelzésnél (60 km/h várható szélsebesség felett) tilos evezni. Élénk, de még veszély nélkül evezhető szelek esetén a fő veszélyforrás a kihűlés. A szervezet lehűlését meg kell akadályozni. Ha fürdőnadrágban ugrottunk a kenuba, és a szél miatt átfáztunk, kössünk ki, vagy keressünk szélvédett helyet. Helyesebb azonban indulás előtt pulóvert, széldzsekit vagy esőkabátot a hajóba rakni. Mivel kötelező a hajóban lennie, szükség esetén jó szolgálatot tehet, ha felvesszük a mentőmellényt. Kenu Nem győzöm hangsúlyozni: nem mindegy, mivel indulunk útra. Ha a kenu nincs jó állapotban, számtalan kellemetlenséget okozhat. Egyszerű dolgokra gondoljunk. A sérült felületű padról vagy hajóperemről szálka vagy – ami még rosszabb – egy üvegszáldarab mehet a bőrünk vagy a körmünk alá. A lyukas hajónkba szivárgó víz elvonja a figyelmet a környezetről, és nem tudjuk szárazon tartani a felszerelésünket és a lábunkat. Ha a hajó pereme éles vagy sérült, a combunkat dörzsöli ki. Ha ilyen kenuval indultunk el, tegyünk törölközőt vagy szivacsot a combunk és a hajó pereme közé. Rövid utakon is bosszantó lehet, de hosszabb távon kifejezetten számít a hajó formája. Ha gyorsabban szeretnél haladni, válassz hosszabb hajót, ha a nádasok között szeretnél nézelődni, forgolódni, válassz rövid és széles hajót.
Szél Addig nincs gond, amíg enyhe szellő lengedezik. Kellemetlenné akkor válik, ha hűvösebb az idő, vagy felerősödik. Erős szélben kenuval evezni nem egyszerű. Ilyenkor keressünk szélárnyékos partot, vagy ha tehetjük, várjuk meg a szél elcsendesedését. Viharosra forduló szélben ne evezzünk! Komoly baj forrása lehet. Ezért nagy, nyitott vízfelületű tavainkon másodfokú viharjelzésnél (60 km/h várható szélsebesség felett) tilos evezni. Élénk, de még veszély nélkül evezhető szelek esetén a fő veszélyforrás a kihűlés. A szervezet lehűlését meg kell akadályozni. Ha fürdőnadrágban ugrottunk a kenuba, és a szél miatt átfáztunk, kössünk ki, vagy keressünk szélvédett helyet. Helyesebb azonban indulás előtt pulóvert, széldzsekit vagy esőkabátot a hajóba rakni. Mivel kötelező a hajóban lennie, szükség esetén jó szolgálatot tehet, ha felvesszük a mentőmellényt. Kenu Nem győzöm hangsúlyozni: nem mindegy, mivel indulunk útra. Ha a kenu nincs jó állapotban, számtalan kellemetlenséget okozhat. Egyszerű dolgokra gondoljunk. A sérült felületű padról vagy hajóperemről szálka vagy – ami még rosszabb – egy üvegszáldarab mehet a bőrünk vagy a körmünk alá. A lyukas hajónkba szivárgó víz elvonja a figyelmet a környezetről, és nem tudjuk szárazon tartani a felszerelésünket és a lábunkat. Ha a hajó pereme éles vagy sérült, a combunkat dörzsöli ki. Ha ilyen kenuval indultunk el, tegyünk törölközőt vagy szivacsot a combunk és a hajó pereme közé. Rövid utakon is bosszantó lehet, de hosszabb távon kifejezetten számít a hajó formája. Ha gyorsabban szeretnél haladni, válassz hosszabb hajót, ha a nádasok között szeretnél nézelődni, forgolódni, válassz rövid és széles hajót.   _664x441t5_ic.jpg) EvezőA jó evező elengedhetetlen. Fontos, hogy könnyű legyen, mivel a nehéz evező túlterheli az alkart és a vállizmokat. Néhány óra elteltével szenvedéssé válik minden húzás. Túralapátoknál az 1 kg alatti tömeg elfogadható, a 800 g alatti pedig kifejezetten jó. A túrakenukban használt lapátok – optimális esetben – a földtől a mellcsont közepéig érnek. Ha a kenuban alacsonyan vannak az ülések, lehet 5-10 cm-rel rövidebb, míg magasabban beépített padok esetén ugyanennyivel hosszabb. A kormányos lapátja inkább hosszabb legyen. A másik fontos méret a toll szélessége. A túralapáttollak az átlagos arányok mellett 20 cm szélesek és körülbelül 45 cm magasak. Nagyobb, szélesebb tollú lapáttal inkább a versenyzők eveznek. Egész napos evezés során a kisebb tollú lapát kevésbé veszi igénybe az ízületeket. A túrakenu kormányosai azonban tegyenek ki magukért, s ne a legkisebbet válasszák! Forrás: turistamagazin.hu
EvezőA jó evező elengedhetetlen. Fontos, hogy könnyű legyen, mivel a nehéz evező túlterheli az alkart és a vállizmokat. Néhány óra elteltével szenvedéssé válik minden húzás. Túralapátoknál az 1 kg alatti tömeg elfogadható, a 800 g alatti pedig kifejezetten jó. A túrakenukban használt lapátok – optimális esetben – a földtől a mellcsont közepéig érnek. Ha a kenuban alacsonyan vannak az ülések, lehet 5-10 cm-rel rövidebb, míg magasabban beépített padok esetén ugyanennyivel hosszabb. A kormányos lapátja inkább hosszabb legyen. A másik fontos méret a toll szélessége. A túralapáttollak az átlagos arányok mellett 20 cm szélesek és körülbelül 45 cm magasak. Nagyobb, szélesebb tollú lapáttal inkább a versenyzők eveznek. Egész napos evezés során a kisebb tollú lapát kevésbé veszi igénybe az ízületeket. A túrakenu kormányosai azonban tegyenek ki magukért, s ne a legkisebbet válasszák! Forrás: turistamagazin.huPortfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.