Trendi a gyógynövény a kismamáknál

természetes gyógymód
PUBLIKÁLÁS: 2015. június 20. 21:00
Minden tizedik várandós amerikai anya alkalmaz gyógyhatású készítményeket, illetve gyógynövényekből származó készítményeket a terhessége alatt - olvasható az American Journal of Obstetrics and Gynecology szaklapban.

Minden tizedik várandós amerikai anya alkalmaz gyógyhatású készítményeket, illetve gyógynövényekből származó készítményeket a terhessége alatt - olvasható az American Journal of Obstetrics and Gynecology szaklapban.

A kutatók szerint ez a tény azért aggasztó, mert az ilyen szerek használatának biztonságát még semmilyen megbízható vizsgálat nem állapította meg kétséget kizáróan. Ráadásul, a tanulmány adatai szerint az ilyen szerek alkalmazása az első trimeszterben, azaz a terhesség első 3 hónapjában a leggyakoribb - ez pedig a magzat fejlődésének legkritikusabb szakasza.

kismama

A kutatást vezető Dr. Cheryl S. Broussard elmondta, hogy az adataik alapján becsülve évente 395.000 magzatot tesznek ki ilyen készítmények ismeretlen hatásainak évente az Egyesült Államokban. A gyógynövény az amerikai kismama trend. A kutatások alapjául több mint 4000 anya egészségügyi adatai szolgáltak, akiknek több mint 10%-a számolt be arról, hogy gyógynövényekből készített szereket is alkalmazott az első trimeszter során. A terhesség bármely szakaszában az ilyen készítmények használata 9%-os volt.

kamilla

A legnépszerűbb készítmények közé a gyömbérből készített szerek tartoztak, amelyről köztudott, hogy a reggeli rosszullétek tüneteit képes enyhíteni, illetve az ugyanilyen hatású kamilla alkalmazása volt még népszerű. Ugyanakkor a kutatáshoz felhasznált adatok tanúsága szerint a terhes anyák egy olyan szert is előszeretettel használtak, amit azóta már betiltottak az Egyesült Államokban, mivel vizsgálatok kimutatták, hogy az szerepet játszhat szívroham és stroke kialakulásában is.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.