70 ezer hallássérült élete változott meg

tolmácsszolgáltatás
PUBLIKÁLÁS: 2015. március 02. 18:00
Végéhez ért a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségének (SINOSZ) Európában is rendkívüli kezdeményezésnek számító KONTAKT Tolmácsszolgáltatásának közel egyéves tesztidőszaka. A tesztidőszak lezárultával a SINOSZ záró szakmai konferencia keretében számolt be a nyilvánosságnak, szakmai partnereinek és a SINOSZ tagjainak a program eredményeiről, és határozta meg a célokat a jövőbeli fejlesztésekre vonatkozóan.

Végéhez ért a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségének (SINOSZ) Európában is rendkívüli kezdeményezésnek számító KONTAKT Tolmácsszolgáltatásának közel egyéves tesztidőszaka. A tesztidőszak lezárultával a SINOSZ záró szakmai konferencia keretében számolt be a nyilvánosságnak, szakmai partnereinek és a SINOSZ tagjainak a program eredményeiről, és határozta meg a célokat a jövőbeli fejlesztésekre vonatkozóan.

Az Új Széchenyi Terv keretében, az Európai Unió finanszírozásával 2014. márciusban útjára indított KONTAKT Tolmácsszolgáltatás a siketek és nagyothallók számára lehetővé teszi a jelnyelvi tolmács személyes jelenléte nélküli önálló ügyintézést, így kommunikációjuk akadálymentessé válik úgy a munkahelyeken, mint az oktatásban, az egészségügyben, vagy bármely közszolgáltatás igénybevételekor. A szolgáltatás közel egy éves tesztidőszaka keretében 1250 kölcsön tabletet biztosítottak kipróbálásra azoknak a lelkes jelentkezőknek, akik nem rendelkeztek a teszteléshez megfelelő saját számítógéppel vagy okostelefonnal, és vállalták a teszteléssel járó minden egyéb kötelezettség teljesítését. A közreműködő személyek tapasztalataikról és a szolgálat használata során felmerülő igényeikről beszámolva hozzájárulhattak a szolgáltatás fejlesztéséhez és véglegesítéséhez.

A KONTAKT szolgáltatás egy rendkívüli lehetőség a siketvakok akadálymentesítése terén is

A szakmai konferencia keretei között vehette át Czibere Károlytól, a szociális ügyekért és társadalmi felzárkózásért felelős államtitkártól a két siketvak készülék átadásáról szóló emléklapot Kedves Éda, a Siketvakok Országos Egyesületének ügyvezetője. A siketvak-klienskészülék egy hordozható számítógép, amely a KONTAKT Tolmácsszolgáltatáshoz illesztett Braille kijelzőből áll, melynek segítségével a képernyő „láthatóvá” válik, a KONTAKT fejlesztésének köszönhetően pedig a felhasználó szöveg alapú kommunikációt folytathat. Az kijelző továbbá lehetővé teszi, hogy a siketvakok is bátran böngészhessenek a világhálón, így ők is értesülhetnek a világ dolgairól.

Az eseményen dr. Kósa Ádám SINOSZ elnök és európai parlamenti képviselő elmondta: „A projekt tavaly márciusi elindulása óta egyenletesen nőtt az ügyfélszám és mára már elérte az 1179 regisztrált főt. A jelenlegi felhasználószám mellett havi átlagban közel 8000 hívást bonyolítanak le a rendszernek köszönhetően, ami közel 700 óra tolmácsolást jelent. Ez is jól mutatja, hogy a KONTAKT Tolmácsszolgáltatás új szolgáltatóként jelenik meg a piacon – az infokommunikációs akadálymentesítés hatékonyabban működik a párhuzamosan megvalósuló személyes jelnyelvi tolmács-szolgáltatással együttműködve.”

124_k

Nem csupán egy üzleti szempontból jól átgondolt, egyedülálló fejlesztés megvalósításához járulhattunk hozzá, de már az együttműködés kezdetekor is biztosak voltunk abban, hogy a projekt pozitív hatással lesz az Invitel szemléletmódjára. A program iránti elkötelezettségünk az elmúlt időszakban még erősebbé vált, ezért szinte természetesnek éreztük, hogy az Invitel ügyfélszolgálati irodáiban is elérhetővé kell tennünk ezt a megoldást. Az együttműködés keretében már megtörtént a szegedi, valamint a veszprémi Invitel Pont dolgozóinak érzékenyítő képzése, valamint az Invitel Pontok szükséges eszközökkel történő felszerelése. Így a KONTAKT Tolmácsszolgálatot saját eszköz nélkül is igénybe vehetik mindazok a hallássérültek, akik felkeresik ezeket az Invitel Pontokat.” – hangsúlyozta Mártha Imre, az Invitel operatív főigazgatója.

A konferencián egy szakmai kerekasztal-beszélgetés keretében KissVirág, az AuchanMagyarországKft. HR vezetője, RosnerImre, a SzerencsejátékZrt. karitatív osztályvezetője, TóthmártonVera, a TESCO_GLOBÁLÁruházZrt. atipikus foglalkoztatási specialistája, KovácsIldikó, a NolatoMagyarországKft. HR igazgatója és GerleiGyöngyvér, az Invitel vállalati értékesítési igazgatója arra keresték a választ, hogy ma egy vállalatnak mekkora a felelőssége a megváltozott munkaképességű munkatársak integrációjának elősegítésében. A résztvevő szervezetek képviselői szerint – akik szintén több száz megváltozott munkaképességű alkalmazottat foglalkoztatnak – a halló munkatársaiknak is fejlődési lehetőséget jelent siketekkel és nagyothallókkal együtt dolgozni, és megtapasztalni azt, hogy akadálymentesítéssel teljes értékűen tudnak egymással kommunikálni.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.