Rock ’n’ rollal a diabétesz ellen

Sztáregészség
PUBLIKÁLÁS: 2015. február 11. 11:00
“Legyen végre egy kis rock’n’roll a diabéteszben!” –gondolta Kovács Áron, amikor életre hívta a D+ Generation-t. A zenész-műsorvezető 33 éve él 1-es típusú diabétesszel és második gyermeke születése ébresztette rá, hogy ideje megosztania másokkal is azt a tudást és tapasztalatot, amivel sikerült teljes életet élnie úgy, hogy cukorbetegsége szinte semmiben nem hátráltatta!

“Legyen végre egy kis rock’n’roll a diabéteszben!” –gondolta Kovács Áron, amikor életre hívta a D+ Generation-t. A zenész-műsorvezető 33 éve él 1-es típusú diabétesszel és második gyermeke születése ébresztette rá, hogy ideje megosztania másokkal is azt a tudást és tapasztalatot, amivel sikerült teljes életet élnie úgy, hogy cukorbetegsége szinte semmiben nem hátráltatta!

Kovács Áron szerint a diabétesz kezelés ma Magyarországon szinte teljesen figyelmen kívül hagyja a betegség lelki “szövődményeit”, pedig ez legalább olyan fontos, mint magának a betegségnek a gyógykezelése! Lelki támogatás, pozitív útmutatás és motiváció nélkül, pusztán egy “kezelési útmutatóval” a zsebében egy friss cukorbeteg nagyjából azt éli át, mintha a jogosítvány megszerzése után az oktató egyből rajthoz állítaná egy Forma 1-es versenyen “Viszlát, sok sikert!” felkiáltással. – Így nem csoda, hogy a cukorbetegek nagy többsége nem fogadja el betegségét, nem tud megbarátkozni vele, kudarcnak, megoldhatatlan problémának éli meg, vagy egyszerűen struccpolitikát folytat.

A D+ Generation azért jött létre, hogy szembe menjen ezzel a jelenséggel! A cukorbetegséged olyan, amilyen Te vagy! Szinte kizárólag a Te hozzáállásodon múlik, hogy keresztként éled meg a dolgot, vagy észreveszed a pluszokat benne és nem mondasz le az álmaidról!

A D+ teljes csapata érintett, hisz Áron, Eszter és Lilla “cukkerek” (ahogy ezt a D+-nál hívják), Gabi pedig diabéteszből szakvizsgázott. Pontosan tudják, hogy szemben az általános hozzáállással a cukorbeteg embereknek nem csak számok, adatok, főleg nem rémisztő statisztikák kellenek, hanem emberség, példamutatás, hitelesség, megértés, célok, szolgáltatások, önbizalom, segítség és szeretet! Előbb látniuk, azután tapasztalniuk kell: Nincs lehetetlen!

A csapat:

Kovács Áron a D-plusz Generation alapítója 9 éves kora óta cukros. Azzal a céllal verbuválta össze csapatát, hogy megmutassa a cukorbetegeknek, nem kell rettegni állapotuktól, nem szabad akadályként felfogni a diabéteszt, igenis bármit elérhetnek, amit megálmodtak.

D-plusz1

Ruttner Eszter is cukorbeteg, már több mint 20 éve. Tanácsadóként különféle újításokon dolgozik, elszántan keresi a fejlesztési lehetőségeket. Egy olyan mobil alkalmazás fejlesztésében is részt vesz, amely sok cukorbeteg számára nyújthat majd támogatást a mindennapokban.

Dóka Gabriella a mozgás megszállottja. Edzéstervet, videóblogot készít, melyeket cukorbeteg tanítványainak mérési adataival egészít ki, ezzel is támogatva a sportolni vágyókat, hogy átszakíthassák a célszalagot.

László Lilla is 9 éves kora óta diabéteszes. A csapat dietetikusaként és táplálkozási tanácsadójaként saját tapasztalataival, élményeivel és nem utolsó sorban kreatív receptjeivel színesíti életünket.

Drazsé, a kaméleon a D+ kabalája, aki vidám természetén kívül azért került be a csapatba, mert bámulatosan alkalmazkodik környezetéhez, éppen úgy, ahogy a cukorbetegeknek is alkalmazkodniuk kell az adott élethelyzethez.

Küldetésünk:

A D+ kampány elsődleges célja, hogy olyan komplex életmódot és szemléletet kínáljon, melynek jegyében a diabéteszesek egészséges társaikkal együtt teljes értékű emberként élvezhetik a mindennapokat. Ennek megvalósítása érdekében a D+ kampány összefogja a diabétesszel közvetlenül, vagy közvetetten érintetteket és az egészséges életmód iránt elkötelezetteket egy olyan közösség építése érdekében, melyek tagjai valós megoldásokat, üzeneteket és motivációt igényelnek - fehér köpenyek és riogatás helyett. A 2015 évi kampány egyik fő motívuma egy maratoni futóverseny. Tekintettel arra, hogy Magyarországon minden 10. ember cukorbeteg, így rokonokon- és ismerősökön keresztül várhatóan a lakosság nagy része találkozni fog a 2015-ben induló D+ kampánnyal.

Fotók: Facebook

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.