Már több mint 200 mese közül válogathatnak azok a kis betegek, akik a kórházakban a K&H gyógyvarázs YouTube csatorna videóit nézve töltik napjaikat. Járványidőszak alatt pedig ezek a történetek hihetetlen módon felértékelődnek, hiszen változatosságot jelentenek a látogató nélküli szürke hétköznapokban.
2015 januárjában, mindössze 1 évvel és 1 hónappal a mesedoktorok a weben program indulása után, már 219 mese szolgálja a beteg gyerekek mielőbbi gyógyulását a gyógyvarázs YouTube csatornáján.
„A legfrissebb hírek szerint az influenzaszerű megbetegedések száma rohamosan növekszik, így már országszerte több kórházban rendeltek el látogatási tilalmat. A webes meséknek ilyenkor van a legnagyobb jelentőségük” – mondja Horváth Magyary Nóra, a K&H kommunikációs ügyvezető igazgatója. -„A mesedoktorok program webes ágát éppen azért indítottuk el, hogy a mesék térbeli és időbeli korlátokat, járhatatlan utakat és járványidőszakokat legyőzve eljuthassanak azokhoz, akiknek a legnagyobb szükségük van rá: a beteg gyerekekhez.”
A kórházban lévő kicsiket a mese kizökkenti a rideg valóságból, eltereli figyelmüket saját bajaikról, csökkenti fájdalmaikat. Ezek a történetek példaértékűek számukra, hiszen képzeletükben a sárkány vagy a boszorkány veszi át a betegség helyét, amivel nekik is meg kell küzdeniük, amit igenis le lehet győzni. Ezzel nemcsak segíti a félelmeik, belső feszültségük oldását, de a lélek felüdítése révén hozzájárul a testi gyógyulásukhoz is.
A YouTube csatornán található „gyógyító” meséket eddig 22 700 alkalommal nézték meg kicsik a kórházi szobákban, társalgókban, egyedül vagy nagyobb csoportokban, közösen szórakozva a történeteken, így a mesék hatványozottan fejtették ki gyógyító hatásukat. A legnépszerűbb történet „A kismalac és a farkasok” volt, amit eddig 596 alkalommal néztek meg. Ezt követi az, „Egyszer egy királyfi” 424, majd a „A királyfi és a különleges tulajdonságok” 386 letöltéssel.
„Az elmúlt időszakban több nagy cégnél – így például a B. Braun-vállalatcsoportnál, az RTL Klubnál és a UPC Direct márkán dolgozó magyarországi csapatnál – is tartottunk kitelepült mesenapot, ezáltal az ő dolgozóik is csatlakoztak a webes meseolvasáshoz. Ugyanígy vettünk részt különböző rendezvényeken is, ahol a résztvevők szintén küldhettek meséket a beteg gyerekeknek. Bízunk benne, hogy a jövőben egyre több helyen és alkalommal tudunk majd meseolvasó lehetőséget biztosítani a lelkes mesedoktoroknak, akár céges kereteken belül” – mondja Horváth Magyary Nóra.
A mesedoktorok webes ágához eddig 30 kórház csatlakozott, amelyeknek a cég számítógépet adományozott, hogy a mesék útja így is biztosítva legyen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.