Tegyünk közösen a méhnyakrák megelőzéséért!

betegség
PUBLIKÁLÁS: 2014. január 21. 14:08
A kezdeményzés legfőbb célja felhívni a lakosság, a szakma és a döntéshozók figyelmét arra, hogy ma már egyetlen nőnek sem kelleneméhnyakrákbanmeghalnia, hiszen ez a rosszindulatú daganatos betegség védőoltással és rendszeres szűréssel megelőzhető.

2014. január 19. és 25. között immár 8. alkalommal rendezik meg az Európai Méhnyakrák Megelőzési Hetet.

A kezdeményzés legfőbb célja felhívni a lakosság, a szakma és a döntéshozók figyelmét arra, hogy ma már egyetlen nőnek sem kelleneméhnyakrákbanmeghalnia, hiszen ez a rosszindulatú daganatos betegség védőoltással és rendszeres szűréssel megelőzhető.

A méhnyakrák annak ellenére a második leggyakoribb rosszindulatú daganatos betegség a 45 év alatti nők között Európában, hogy védőoltás és rendszeres szűrés együttes alkalmazásával már van lehetőségünk megelőzni.

A méhnyakrák elleni védőoltásma már a kislányok mellett a szexuális életet élő felnőtt nőknek is javasolt. Hazánkban már több mint százezer lány és felnőtt nő élt a méhnyakrák elleni védőoltás lehetőségével.

meh2

A 8. Európai Méhnyakrák Megelőzési Hétről

Az Európai Méhnyakrák Megelőzési Hét egy nemzetközi kezdeményezés, amelyet immár nyolcadik éve rendeznek meg. A programsorozat főszervezője az Európai Méhnyakrák Szövetség, amely megalakulása óta számos akciót indított a méhnyakrák megelőzéssel kapcsolatban, köztük a 2007 óta minden január végén megrendezendő méhnyakrák megelőzési hetet.

A figyelemfelhívó akció keretében tavaly 30 országban több mint 3 ezer különböző rendezvényt tartottak a megelőzési héten, így több millió személy jutott naprakész szakmai információhoz a méhnyakrák súlyosságáról és a megelőzés fontosságáról.

A programsorozat ezzel valódi párbeszédet kezdeményez a betegségről a nők, egészségügyi dolgozók, a politikusok, a média és a közvélemény között.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.