Ma van a csokoládé világnapja! Kóstoljuk meg!

csokoládé
PUBLIKÁLÁS: 2013. július 11. 12:34
A megkérdezettek 27 százaléka a mogyorósat és a mandulásat, 24 százalék a marcipánosat, 18 százalék a mogyorókrémeset, 16 százalék az alkoholtartalmút, 15 százalék az epres csokoládét kedveli a legjobban. A magyarok 54 százaléka a tejcsokoládét, 27 százalék az étcsokoládét, 19 százalék a fehér csokoládét részesíti előnyben.

A magyarok 77 százaléka a csokoládét az íze miatt fogyasztja, legtöbben a mogyorósat és a mandulásat szeretik - derül ki a Magyar Édességgyártók Szövetsége közleményéből.

A megkérdezettek 27 százaléka a mogyorósat és a mandulásat, 24 százalék a marcipánosat, 18 százalék a mogyorókrémeset, 16 százalék az alkoholtartalmút, 15 százalék az epres csokoládét kedveli a legjobban. A magyarok 54 százaléka a tejcsokoládét, 27 százalék az étcsokoládét, 19 százalék a fehér csokoládét részesíti előnyben.

Az egy főre jutó évi csokoládéfogyasztás az Egyesült Államokban 5,5 kilogramm, az Európai Unióban 6,5 kilogramm, Magyarországon 3,2 kilogramm, Svájcban mintegy 11, Ausztriában 10, Írországban pedig 9 kilogramm. A világ teljes kakaótermése évi 3,9 millió tonna körül van, a legnagyobb kakaótermelő országok Elefántcsontpart, Ghána és Indonézia.

csoki3

A kutatások kimutatták, hogy a legalább 60-70 százalékos kakaótartalmú étcsokoládé rendszeres fogyasztása növeli az erek rugalmasságát, mérsékeli a vérnyomást és az érelmeszesedést, s több antioxidánst tartalmaz, mint sok gyümölcs vagy gyümölcslé. Vagyis minél több fekete csokoládét eszik valaki, annál védettebb a szív- és érbetegségek ellen. Egyébként pedig az édességet boldogsághormon termelő hatása miatt fogyasztják legtöbben.

A csokoládét több különböző napon ünneplik szerte a világban: a július 11-i csokinapot állítólag Franciaországban 1995-ben tartották először, Amerikában szeptember 13-án van a csokoládé ünnepe.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.