Gyorsan romlanak az új háztartási gépek, megéri a kiterjesztett garancia

pénzügyek
PUBLIKÁLÁS: 2013. június 15. 12:00
A biztosító 500 saját ügyfelét kérdezte: a válaszadók 37 százaléka mosógépről, 27 százaléka televízióról, míg 16 százaléka hűtőgépről mondta azt, hogy korábban romlott el a vártnál, azaz a garanciális idő lejárta környékén.

Még a neves háztartásigép-gyártók termékei is gyanúsan korán romlanak el, ezért célszerű kiterjesztett garanciát kérni ezekre.

A biztosító 500 saját ügyfelét kérdezte: a válaszadók 37 százaléka mosógépről, 27 százaléka televízióról, míg 16 százaléka hűtőgépről mondta azt, hogy korábban romlott el a vártnál, azaz a garanciális idő lejárta környékén.

A röviddel a garancia lejártát követően elromlott eszközök 17 százalékát nem javíttatták meg a vásárlóik. Ugyanakkor 39 százalékuk legalább 5 ezer forintot fizetett a javításért, és még kiszállási díjat is kért tőlük a szerelő.

malac

A biztosító szakértői szerint a garancia lejárta körüli meghibásodás oka az, hogy szinte valamennyi háztartási gépben van egy-egy olyan alkatrész - például túlmelegedő kondenzátor, könnyen törő kapcsoló - amely jelentősen lerövidíti az eszköz élettartamát.

A megoldás a háztartási eszköz hétéves koráig kiterjesztett garanciabiztosítás lehet, amelyet a biztosítók általában komplexebb lakásbiztosítások részeként, de sokszor önálló lakásszerviz csomagokban is kínálnak - jegyzik meg.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.