2011-hez képest - házi- és szakorvosi körben egyaránt -jelentősen nőtt azok aránya, akik még további csökkenésre számítanak - derült ki a Szinapszis Kft. friss kutatásából, melyet a cég a Drportal.hu zárt orvos szakmai portál együttműködésével készített.
A kutatócég szakma körében végzett mérései alapján már 2 éve, az egészségpolitikai változások „kezdetén” is az orvosok 40 százaléka állította biztosan, további 47 százalékuk valószínűsítette, hogy a gyógyszergyári aktivitások, támogatások csökkennek majd a jövőben a doktorok felé.
Az idei év elején készített felmérés eredményei csak tovább erősítik ezt a víziót, aktuálisan ugyanis 63 százalékos azok aránya, akik teljes mértékben, további 30 százalékuk inkább egyet ért még most is ezzel az állítással.
A friss felmérés szerint közel minden második szakmabeli (45%) maximálisan meg van győződve arról, hogy egyes gyártók ki fognak vonulni Magyarországról, 41 százalékuk valószínűsíti ezt. (Az egyet értők tábora összességében 2011-ben is hasonló volt.)
Az orvos látogatások számának csökkenését már két éve is a szakma 80 százaléka „jósolta”, a mostani válaszok alapján közel 70 százalékuk további visszaesést vár.
A szakmai rendezvények támogatása csökkent a legjobban
A visszafogott promóciós aktivitások közül a szakmai események rendezése illetve az azokon való részvétel támogatása csökkent drasztikus mértékben, 10-ből 9 orvos érzékeli ezt.
Érezhető a látogatói aktivitás visszaesése, 42 százalékuk szerint jelentősen megritkultak a személyes találkozások, és hasonló a helyzet a szakmai folyóiratok támogatása vagy a kórházi kedvezmények tekintetében is. Jelentősebb növekedés egyedül az internetes kapcsolattartás intenzitásában figyelhető meg, közel minden 2. orvos érzi úgy, hogy aktívabbak a cégek ezen a területen.
Összességében a háziorvosok körében magasabb (62%) az aktivitások mérséklődését észlelők aránya, mint a szakorvosok esetében (47%). A felmérésben részt vevők 46 konkrét gyártót neveztek meg, akik esetében érezhető mértékű a csökkenés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.