Rajzfilmek a marketing szolgálatában

nevelés
PUBLIKÁLÁS: 2013. április 02. 12:20
Miért vágyakoznak annyira a kicsik a mesefigura-alakú cukorkáért? A kereskedők már rájöttek, hogy rajzfilmhősökkel bármit könnyű eladni a gyerekeknek.

Miért vágyakoznak annyira a kicsik a mesefigura-alakú cukorkáért? A kereskedők már rájöttek, hogy rajzfilmhősökkel bármit könnyű eladni a gyerekeknek.

„Kutatásunk egy érdekes probléma gyökereit vizsgálja. A3-5 évesek még nem járnak egyedül vásárolni, hogyan kerülnek hát az egészségtelen ételek mégis a házba? A ,,könyörgés-faktor" által. Így veszik rá az ovisok a szüleiket arra, hogy olyan ételeket vegyenek nekik, amilyet egyébként egyáltalán nem tartanak helyesnek.”- magyarázta Dina Borzekowski, a Baltimore-i John Hopkins Bloomberg School kutatója. A jelenség főleg azért aggasztó, mert asok édességaz oka annak, hogy egyre több gyerek elhízott.

A kutatásba 64 anyát, és a gyermekeiket vonták be. A családokban átlagosankéttelevízióvolt,a vizsgálatba bevont gyermekek közül három rendelkezett saját készülékkel. Az anyák 56 százalékának volt egyetemi végzettsége. A gyerekek átlagosan napi 39 percet töltöttek a képernyő előtt.

reklám

Ennek mértéke azonban nem volt meghatározó agyerekek könyörgési szokásaira, az azonban sokkal inkább, hogy mennyi rajzfilmet és reklámot néznek a kicsik. Egy három éves kislány anyukája aggodalmát is fejezte ki amiatt, hogy az elmúlt hónapokban milyen sok mesehőst kezdett felismerni a gyermeke.

Aszülőkszámos módszert alkalmaznak a gyötrés ellen: ezek egy része beválik, mások nem. 70 százalékuk vallotta be, hogy gyakran inkább beadja a derekát. A többi taktika között szerepel akiabálás, figyelmen kívül hagyás, figyelemelterelés, nyugodt következetesség, a reklámok nézésének korlátozása, alku, más étel felajánlása, és a magyarázat.

A kutatók szerint a legjobb, ha nem visszük a gyereket vásárolni, főleg, ha nehezen mondunk neki nemet! Hasznos lehet még, ha minden alkalommal egy kicsi terméket választhat. Mások azt mondják a legfontosabb a következetesség. Rahil Brigg, A New York-i Montefiore Egészségügyi Központ Egészséges Lépések Programjának igazgatója szerint rendkívül rossz üzenet,ha először nemet mondunk, majd később mégis engedünk!

Ehelyett inkább kínáljunk más alternatívákat: például a gyerek választhat két egészséges termék közül. Így ugyanis úgy adjuk meg neki a szabad döntés örömét, hogy közben a kezünkben marad a gyeplő. A tanulmány a Journal of Children and Media című folyóiratban jelent meg.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.