Magyarország négy településén hatvannégy alsós gyermek számára indított foglalkozásokat a Magyar Művészetterápiás Társaság a MOL Új Európa Alapítvány támogatásával. A 2012/2013-as tanévben Isaszegen, Szederkényben, Harkányban és Szennán zene-, mozgás-, képzőművészeti és drámapedagógiai foglalkozásokat tartanak az egyesület szakemberei a helyi általános iskolákban - tájékoztatta Dukits Dalma zeneterapeuta, a társaság elnöke az MTI-t.
A szervezet Szívvel-kézzel elnevezésű programjába került gyerekek az iskolai életbe való beilleszkedésükhöz kapnak támogatást.
Kiválasztásukban a helyi iskolák pedagógusai működtek közre a társaság szakmai szempontrendszere alapján. A program célja, hogy a diákok megtalálják egyéni motivációjukat, fejlődjön önértékelésük, önismeretük, kommunikációs képességük és a tanuláshoz való viszonyuk.
"Elsősorban szorongó és részképesség-zavaros gyerekek alkotják a nyolc fős csoportokat, akikkel művészetterapeuta és zeneterapeuta szakembereink dolgoznak. A tíz foglalkozásból álló programban játékos módszerekkel segítünk a hozzánk járó gyerekeknek, hogy jobban ki tudják és ki merjék fejezni magukat, könnyebben megtalálják a közös hangot társaikkal" - részletezte Dukits Dalma.
A foglalkozásokra minden helyszínen azonos tematikával kerül sor. A terápiás folyamatban egyaránt szerepet kapnak a mozgás- és tánc-, képzőművészeti-, zenei- és drámapedagógiai elemek. Az órákat diplomás művészetterapeuták vezetik heti rendszerességgel, akiknek munkáját szakmai koordinátor segíti.
A program zárásaként nyílt csoportfoglalkozásokat rendeznek az iskolai tanév felénél és az év végén. Azokon a szülők gyermekeikkel együtt részt vehetnek a közös játékban, így lehetőségük nyílik betekinteni a csoport működésébe, és megnézhetik gyermekeiket, hogyan működnek együtt a többiekkel.
"Nem ritka, hogy nemcsak a szülők, hanem a gyerekek tanárai is bekapcsolódnak az utolsó foglalkozásokba, így teljesebb képet kaphatnak az ott végzett munkáról, és diákjaikat az iskolaitól eltérő környezetben, egészen más oldalukról is megismerhetik. Az utolsó, nyitott alkalmon a szülők és a gyermekek a terapeutával közösen értékelik az elvégzett munkát, megosztva egymással tapasztalataikat" - fogalmazott a szakember.
Harkányban az első és második osztályosok foglalkozásai már véget értek, a folytatásban februártól a harmadik és negyedik osztályosok részvételével indulnak foglalkozások: az osztályhoz való felzárkózásban, valamint a részképességi problémák fejlesztésében segítenek nekik a szakemberek.
A fejlesztő foglalkozásokat tavaly indította el a társaság a Baranya megyei Bóly általános iskolájának első és második osztályában. A szervezők bíznak abban, hogy jövőre az ideinél is több városban indulhat el a program, még több iskola részvételével.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.