A gyerekek különös látása

Iskolatáska
PUBLIKÁLÁS: 2013. február 19. 09:30
Szó szerint máshogy látják a gyermekek a dolgokat, mint a felnőttek, nem csupán korosztályos értelmi, de érzékszervi tényezők miatt is: a 12 évnél fiatalabbak a felnőttekkel ellentétben ugyanis nem szintetizálják a különböző érzékszervekből származó információkat, hogy megismerjék környezetüket.

Szó szerint máshogy látják a gyermekek a dolgokat, mint a felnőttek, nem csupán korosztályos értelmi, de érzékszervi tényezők miatt is: a 12 évnél fiatalabbak a felnőttekkel ellentétben ugyanis nem szintetizálják a különböző érzékszervekből származó információkat, hogy megismerjék környezetüket.

Két vizsgálat során brit kutatók megállapították, hogy a gyermekek nemcsak hogy különállóként kezelik a különböző érzékszervekből, például a szemből és a fülből származó információkat, de agyuk másképpen kezeli az egy szemből, mint a két szemből jövő ingereket is.

Az egyik tanulmány azt hasonlította össze, hogyan szintetizálják a gyermekek és felnőttek a perspektívikus és a mélységi információkat, és azt állapította meg, hogy a kétféle információt a 12 év alattiak nem képesek összedolgozni. A második vizsgálatból kiderült, hogy a 6 évnél fiatalabb gyermekek képesek külön-külön kezelni a kétféle információt, míg a felnőttek nem rendelkeznek ezzel a képességgel. Mindkét tanulmány a Proceedings of the National Academy of Sciences című folyóiratban jelent meg.

,,A kisbabáknak meg kell tanulniuk, hogy hogyan viszonyulnak a különböző érzékszervekből származó információk egymáshoz és a külvilághoz."- magyarázta Denis Marechal, a Londoni Egyetem Agyi és Kognitív Fejlődéstani Központ kutatója a folyóirat sajtóközleményében. ,,A gyermekek fejlődése során az agynak meg kell tanulnia ezeket a kapcsolatokat.A tanulási folyamat során azonban ésszerűnek tűnik az információk külön-külön történő kezelése."

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.