Márciustól több joga lesz a betegeknek?

kórház
PUBLIKÁLÁS: 2013. január 22. 13:12
Novák Krisztina, aki november elsejétől az OBDK főigazgatója, azt mondta: jelenleg 97 jogvédővel - közülük 41 beteg-, 38 ellátott-, 18 pedig gyermekjogi védőként dolgozik - és 7 önkéntessel működik a központ. A fővárosi központon kívül hét regionális iroda működik az országban. Az új betegjogi szervezet működéséhez az etikai elvek és szakmai protokollok már elkészültek, de ezt még a civil és a szakmai szervezetekkel is egyeztetni szeretnék - mondta Novák Krisztina.

Márciusra tervezi a jogvédelmi hálózat teljes felállítását az Országos Betegjogi, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Dokumentációs Központ (OBDK).

Novák Krisztina, aki november elsejétől az OBDK főigazgatója, azt mondta: jelenleg 97 jogvédővel - közülük 41 beteg-, 38 ellátott-, 18 pedig gyermekjogi védőként dolgozik - és 7 önkéntessel működik a központ. A fővárosi központon kívül hét regionális iroda működik az országban.
Az új betegjogi szervezet működéséhez az etikai elvek és szakmai protokollok már elkészültek, de ezt még a civil és a szakmai szervezetekkel is egyeztetni szeretnék - mondta Novák Krisztina.

A főigazgató kifejtette: az OBDK alapvető célja a tájékoztatás, annak elősegítése, a betegdokumentációval összefüggésben a jogok érvényesítése és érvényre juttatása, a panaszjog gyakorlásának segítése, a rendszerhibák feltárása és megoldása. Az egyik fő szempont a peren kívüli egyezségre való törekvés - hangsúlyozta Novák Krisztina.

Hatósági jogkörében a központ vezeti a betegjogi, ellátottjogi és gyermekjogi képviselők nyilvántartását. Ezzel kapcsolatban a főigazgató megjegyezte, hogy a régebbi képzőintézményekkel is felvették a kapcsolatot, hogy megtudják, kik végezték el a szükséges jogvédelmi képzéseket.

idos3

Az OBDK feladata lesz folyamatosan nyomon követni az egészségügyi szolgáltatások hozzáférhetőségét, az ellátásszervezéssel, a beutalási renddel, a betegtájékoztatással kapcsolatos szabályok érvényesülését, és ha visszásságot találnak, jelzik a fenntartónak.

Novák Krisztina azt mondta, ha az egészségügyi ellátás során valakinek jogi panasza lenne, a területileg illetékes jogvédelmi képviselőhöz kell fordulni. E képviselők elérhetőségeit az egészségügyi szolgáltatóknak kötelességük kitenni az intézményben. Ezen felül a központ honlapján (www.obdk.hu) is van egy úgynevezett panaszláda, ahová bárki megírhatja az ellátás során felmerült problémáit.
A főigazgató azt mondta, a jelenleginél emberközpontúbb jogvédelmet szeretnének létrehozni, amelyben maximálisan érvényesülnek a gyerekek, az ellátottak, a betegek jogai.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.