Egyre több az éhező diák

Iskolatáska
PUBLIKÁLÁS: 2012. szeptember 03. 12:51
A tanév kezdetével a gyermekéhezés ellen életre hívott „No Kid Hungry” kampány kapcsán készült az a felmérés, amely rámutat arra, a tanárok milyen gyakran szembesülnek éhező diákokkal az iskolában.

Amerikai általános iskolák tanáraival készült vizsgálat szerint ötből háromnak vannak éhező diákjai, ráadásul sokuk úgy látja, a helyzet romlik. A tanerők az iskolai étkeztetés átszervezését sürgetik.

A tanév kezdetével a gyermekéhezés ellen életre hívott „No Kid Hungry” kampány kapcsán készült az a felmérés, amely rámutat arra, a tanárok milyen gyakran szembesülnek éhező diákokkal az iskolában.

Az ezer általános iskolai tanár bevonásával készült kutatás eredményei szerint ötből hárman tapasztalják a problémát saját diákjaik körében, ezek nyolcvan százaléka szerint az érintett tanulók legalább heti egyszer éhesen mennek az iskolába. A helyzet Arkansas államban a legrosszabb, ahol tízből több mint hét tanár jelzett ilyen problémát.

A lekérdezés szerint a tanárok 56 százaléka mondta el, hogy számos diákja esetében az iskolai étkezés az elsőszámú táplálékforrás. Arkansas esetében ez az adat 71 százalék.

A tanárok hangsúlyozzák, hogy az éhezés az iskolai teljesítményen is nyomot hagy: a tanulók nem tudnak az órán koncentrálni, ha korgó gyomruk köti le a figyelmüket.

kislany2

A problémára válaszul az oktatók igyekeznek mind nagyobb arányban tájékoztatni aszülőketaz iskolai étkezési programokról, a rászorulókról tájékoztatni az iskolai programfelelősöket, de szükség szerint saját pénzükből is vásárolnak az éhes gyerekeknek ennivalót. Ez utóbbi megoldást a megkérdezett oktatók több mint fele alkalmazza.

A kutatás szerint az oktatók úgy vélik, az iskolai reggeliztetésre kellene a legnagyobb hangsúlyt fektetni. Tízből kilencen értenek egyet azzal, hogy egy kiadós reggeli nagyban hozzájárul a tanulás eredményességéhez. 95 százalékuk szerint jobban koncentrál az a gyerek, aki reggelizett tanítás előtt, sőt, 73 százalékuk szerint jobban is viselkedik.

A pozitív hatások ellenére sok gyerek nem él az iskolai reggeli lehetőségével: részben azért, mert nem érkeznek időben ahhoz, hogy a tanórák előtt legyen idejük megreggelizni, részben pedig azért, mert nem akarják magukra venni a „szegény gyerek” stigmáját azzal, hogy mások látják őket a támogatott reggelit fogyasztani. Az oktatók szerint ezt a negatív percepciót fel lehetne oldani azzal, ha minden iskolás kapna az iskolában reggelit, nem csak a rászorulók.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.