Szépítő gyümölcsök!

gyümölcs
PUBLIKÁLÁS: 2012. március 21. 09:17
A brit St. Andrews Egyetem kutatói hat héten át követték nyomon 35 ember zöldség- és gyümölcsfogyasztását, továbbá arcuk "külcsínének" alakulását, amelyről fotósorozatot készítettek. Akik átlagosan 2,9-szer több többet ettek - mint korábban - a növényi táplálékokból, azok egészségesebbnek tűntek másfél hónap elteltével, akik pedig 3,3-szer többet tömtek magukba, azoknak az arcuk kifejezetten vonzóbbá is vált.

A zöldségek és gyümölcsök nemcsak egészségőrök, hanem szépítenek is - "belsőleg" alkalmazva, azaz például nem uborkás bőrpakolásként értve.

A brit St. Andrews Egyetem kutatói hat héten át követték nyomon 35 ember zöldség- és gyümölcsfogyasztását, továbbá arcuk "külcsínének" alakulását, amelyről fotósorozatot készítettek. Akik átlagosan 2,9-szer több többet ettek - mint korábban - a növényi táplálékokból, azok egészségesebbnek tűntek másfél hónap elteltével, akik pedig 3,3-szer többet tömtek magukba, azoknak az arcuk kifejezetten vonzóbbá is vált.

A kutatók nem hagyatkoztak pusztán a szemükre, hanem olyan kamerát használtak a fényképezéshez, amely mérni képes a bőr színárnyalatait, fényességét.

hajzuhatag9

Az egészséges arcszín eléréséhez a leghatásosabb a paradicsom, a pirospaprika, a sárgarépa, a brokkoli, a spenót és a tök. Ugyancsak befolyásolja a bőrszint az alma-, cseresznye- és áfonyaevés. Ezek a gyümölcsök vérbőséget okoznak a bőrfelületen.

"Azt hittük, hogy azoknál az alanyoknál lesz a legnagyobb a változás, akik a kísérlet előtt nagyon kevés zöldséget és gyümölcsöt ettek, de nem így történt: mindegyikük megszépült" - idézte Ross Whiteheadet, a kísérlet vezetőjét a The Daily Mail című brit lap. A tudós hozzátette, hogy 18-25 év közötti önkéntesek vettek részt a hathetes diétán, fehérek és ázsiaiak, és a jövőben szeretné tesztelni a jelenséget más emberi rasszokon és korcsoportokon is.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.