Nem félek a bukástól!

Iskolatáska
PUBLIKÁLÁS: 2012. március 22. 10:55
"Azáltal, hogy a tanulók megszállottan sikereket szeretnének elérni, félnek a kudarc lehetőségétől, ezért ódzkodnak is nehezebb lépéseket megtenni egy új tananyag elsajátítása során" - magyarázta a kutatás vezetője, Frederique Autin a Poitiers Egyetemtől. A szakértő úgy véli, a nehézségek elismerése fontos része a szellemi fejlődésnek és az új készségek elsajátításának. A tanulás során ráadásul az inkompetencia érzése további sikertelenségekhez vezet, amely egy ördögi kört eredményez.

Sokkal jobban teljesítettek a teszteken azok a gyerekek, akiknek franca kutatók azt mondták, hogy a feladatok nehezek és az elbukás természetes része a tanulási folyamatoknak, mint társaik, akikkel nem közöltek ilyet.

"Azáltal, hogy a tanulók megszállottan sikereket szeretnének elérni, félnek a kudarc lehetőségétől, ezért ódzkodnak is nehezebb lépéseket megtenni egy új tananyag elsajátítása során" - magyarázta a kutatás vezetője, Frederique Autin a Poitiers Egyetemtől. A szakértő úgy véli, a nehézségek elismerése fontos része a szellemi fejlődésnek és az új készségek elsajátításának. A tanulás során ráadásul az inkompetencia érzése további sikertelenségekhez vezet, amely egy ördögi kört eredményez.

A kutatók ezt az elméletet két kísérlettel is alátámasztották. Az első során 6. osztályos gyerekekkel töltettek ki egy tesztsort, miközben két csoportra osztották őket. Az egyik csoportnak azt mondták, hogy a feladatok nehezek lesznek, és sok próbálkozást igényelnek, valamint hogy természetes, ha hibáznak. A másik csoportnak azonban csak annyit mondtak, hogy töltsék ki a tesztet. Érdekes módon az első csoport sokkal jobban teljesített a feladatok során mint a második.

gyermek30

Egy másik kísérletbe 68 diákot vontak be, és egy olvasási-szövegértési feladatot kaptak, valamint tudományos ismereteikről kérdezték őket. Ebben vizsgálatban is azok teljesítettek jobban, akiknek azt mondták a kutatók, hogy nehezek lesznek a feladatok. Sőt ezek a diákok magabiztosabbak is voltak, mint társaik.

"A tanulás időigényes folyamat, amelynek minden szakaszát jutalmazni kell. Különösen a korai fázisokban, amikor a diákok a legtöbb nehézséggel találkoznak" - tette hozzá a kutató.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.