A vizsgálat során általános iskolai tanítókat kértek meg arra, hogy figyeljenek meg több mint ezer óvodás kisgyereket. Ezután a hatodik osztályig kísérték figyelemmel a gyerekek önálló és társas munkáját, magatartását és önbizalmát.
„A gyerekek számára az iskola a munkahely, ezért már ilyenkor is következtetni lehet arra, hogy később hogyan fogják megállni a helyüket a felnőtt életben. Az önállóan és csoportban is hatékonyan dolgozó, önbizalommal teli és fegyelmezett gyerekek minden bizonnyal a későbbi munkahelyükön is hasonló hozzáállást fognak tanúsítani” - magyarázta Pagini.
A megfigyelt gyerekek valamennyien Montreal legszegényebb negyedében éltek, ezért képességeik felmérése különös körültekintést igényelt. A kutatók azt vizsgálták, hogy aktívan, közepesen vagy passzívan vettek-e részt a kicsik az iskolai munkában. Úgy tapasztalták, hogy főleg a fiúk, az agresszív gyerekek és az óvodában gyenge kognitív képességeket mutatók kerültek a legalsó kategóriába.
„Olyan későbbi problémák állhatnak összefüggésben a gyermekkori figyelemzavarral, mint a középiskolából való kimaradás vagy a munkanélküliség. Meggyőződésünk, hogy a jelenség kezelését már óvodáskorban el lehet kezdeni. A következő lépés az lehet, hogy felmérjük, milyen osztálytermi környezet serkentheti a gyermekek figyelmét” - mondta el Pagini.
A tanulmány a Journal of Abnormal Child Psychology című folyóiratban jelent meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.