Az AIDS világnap alkalmából a Durex készített nemzetközi kutatást, amely során az is kiderült, hogy a magyar férfiak nagy kanállal habzsolják az életet, hiszen 20%-uk, azaz egyötödük állítja azt, hogy egyszerre több szexuális partnere is van. Ez túlmutat a franciák 12%-án, a spanyolok 11%-án, illetve a brit 8%-os átlagon. Míg a férfiak ötöde hűtlen párjához, addig a nőknek csupán tizede csalja meg kedvesét.
Már az elején felelőtlenek a férfiak!
A férfiak már a kezdetek kezdetén rizikós szexuális együttlétre vállalkoztak, hiszen alig egyharmaduk védekezett a szüzessége elvesztésekor. Az első szexuális kaland során a férfiak 32%-a volt párkapcsolatban, ami 15%-kal kevesebb, mint a nők esetében, ráadásul hatszor több férfi (27 százalék), mint nő (4 százalék) vesztette el szüzességét alkalmi kapcsolat során.
A védekezés nélkül szexuális kapcsolatot létesítő férfiak ötöde állítja, nem is gondolt bele ennek veszélyeibe. A megbánás sem az erősségük, hiszen csupán 19 százalékuk vélte úgy, hogy ez hiba volt. A felelőtlen döntésnek a hátterében általában (44 százalék) az állt, hogy úgy vélték, partnerüknek nincs szexuális betegsége. A kapcsolatban élők egyharmada azonban nem biztos abban, hogy nem volt nemi úton terjedő fertőzése partnerének.
A magyarok a csúcson
A magyar férfiak átlagosan 20 nővel lépnek szexuális kapcsolatba, mely meghaladja a brit (17) vagy az orosz (15) átlagot, és majdnem háromszor több mint a magyar nők átlaga (7). A magyar férfiak háromnegyede (71%) egyetértett, hogy többet kéne tudniuk a HIV/AIDS betegségekről.
„A védekezés nélküli szexuális élet folytatásával - főleg, ha egyszerre több partnerük is van - a magyar férfiak nagy kockázatnak teszik ki saját maguk és partnerük egészségét, mivel nem védettek a nemi úton terjedő fertőzések, valamint a HIV/AIDS megbetegedések ellen” - mondta Krassovics Miklós, a Durex kategóriamenedzsere. „A kutatás eredményei rávilágítanak arra, hogy nagyon fontos a felelőtlenül eljáró férfiak edukációja.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.