Operatív együttműködés

kórház
PUBLIKÁLÁS: 2011. június 29. 11:24
A megállapodás célja, hogy a július elsején hatályba lépő, a betegszállítás új irányítási rendszeréről szóló rendelet hatékony feladatellátást és szorosabb szakmai együttmőködést biztosítson az OMSZ és az OEP finanszírozott betegszállítók között. A rendelet értelmében, a szállításokat továbbra is a betegszállító szervezetektől kell megrendelni, de a megyehatáron átlépı szállításokat az OMSZ jóváhagyásával végzik el a betegszállító szolgáltatók.

A Betegszállítók Országos Egyesülete (MBOE) operatív együttműködési megállapodást kötött az Országos Mentőszolgálattal (OMSZ).

A megállapodás célja, hogy a július elsején hatályba lépő, a betegszállítás új irányítási rendszeréről szóló rendelet hatékony feladatellátást és szorosabb szakmai együttmőködést biztosítson az OMSZ és az OEP finanszírozott betegszállítók között. A rendelet értelmében, a szállításokat továbbra is a betegszállító szervezetektől kell megrendelni, de a megyehatáron átlépı szállításokat az OMSZ jóváhagyásával végzik el a betegszállító szolgáltatók.

A megállapodás rövidtávon biztosítja, hogy hatékonyabbá váljon a távolsági betegszállítás az OBSZ irányítása és az OMSZ koordinációjának segítségével. Az MBOE célja, hogy az elkövetkezendő fél év során bizonyítsa, hogy saját irányításának megtartásával az OMSZ együttműködésével képes a hatékony és gazdaságilag stabil működésre.

Az elmúlt időszakban számos változás történt, amely bizonytalanná tette a működés feltételeit. A betegszállító autók kötelező tárgyi feltétele lett a TETRA (EDR) rádió rendszer, mely segítségével katasztrófahelyzet esetén a betegszállító egységek azonnal elérhetővé és mozgósíthatóvá válnak. A TETRA rádiók beszerelése az összes aktív és tartalék betegszállító gépjárműbe az OMSZ segítségével megtörtént.

sziv53

A betegszállítási rendszer átalakítása a rendkívüli alulfinanszírozottsága, valamint a rendszer jobb átláthatóságának biztosítása miatt vált szükségessé. Az MBOE az elmúlt fél év során szoros szakmai együttműködést valósított meg a NEFMI az OEP és az OMSZ betegszállítási szakértőivel, a rendszerben lévő pénzügyi tartalékok feltárása céljából. Az igazi gazdasági áttörést a betegszállító szervezetek számára a 43/1999. Korm. Rendelet módosítása hozhatja meg, amely a szolgáltatás finanszírozásáról szól. A NEFMI ígérete szerint augusztus elejére a betegszállítók gazdasági stabilitását elősegítő fenti rendeletmódosítás is megvalósulhat.

A 43-as Korm. rendelet tartalmazza azokat a betegszállítók számára elengedhetetlen fontosságú változtatásokat (mint pl. az egységes GPS-rendszer, km-volumenkorlát, betegkíséreti díj), amelyek segítségével igazságosabb, hatékonyabb és gazdaságilag stabilabb szolgáltatási ágazat jöhet létre. A 2011. július 1-jétıl életbe lépő OMSZ - MBOE közötti együttműködési folyamat hatására megerősödnek az Országos Betegszállító Szolgálat megyei irányító központjai és várhatóan javulni fog a szolgáltatók és az egészségügyi intézmények közötti kommunikáció is.

Az MBOE bízik abban, hogy az OMSZ és az MBOE együttműködésének lesz pozitív hozadéka, javulhat a finanszírozási helyzet, valamint egy tiszta, átlátható és szabályozottabb betegszállítási rendszer alakul ki. Az együttműködéssel várhatóan egy stabil, de ugyanakkor 2 gazdaságilag független betegszállítási ágazat lesz elérhetı. Az egyesület úgy gondolja, hogy a jogszabály-módosítások eredményeképpen az egészségügyi intézmények és a betegek számára is egy kiszámíthatóbb, és ennek következtében egy egységes, stabil és megbízható betegszállítási rendszer realizálódhat.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.