Viselkedésünket általában tudattalanul irányítják érzelmeink. Lényeges dolog, hogy mennyiben vagyunk képesek magunkat, viselkedésünket kívülről szemlélni, és így változni aszerint, hogy mi is a célunk.
Ha az ex-ünket tekinthetjük termékként, a viselkedésünket marketingmunkaként, környezetünk visszajelzéseit a piaci sikerként, az életkörülményeink javulását a gazdasági sikerességként, nyereségként.
Ezen az alapon a marketingből vett metafora alapján kézenfekvőnek látszik, hogy ex-ünk, mint termék a "Termékéletgörbe” adott pontján helyezkedik el szemünkben. Ezt nevezik a marketingben BCG mátrixnak. Attól függően, hogy milyen a termék piaci részesedésének aránya és tendenciája (növekszik vagy csökken) változnak az ”ex-termékkategóriák”.
Ex-ünk életünkben betöltött szerepével kapcsolatban 4 kategóriát állíthatunk fel:
- kérdőjel
- sztártermék
- fejőstehén
- döglött kutya.
Amennyiben sértettek vagyunk, ennek megfelelően is viselkedünk. Döglött kutyaként kezeljük, tehát büntetjük a másikat. Ennek az lesz a hatása, hogy ha még alkalmas is lenne rá, hogy fejőstehénként hasznukra legyen, növelje a gazdasági sikereinket, vagyis életkörülményeinket, nem fogja megtenni.
Előfordulhat, hogy valaki az ex-ét még mindig sztártermékként kezeli. Tehát jelentős energiákat fektet a termék marketing menedzselésébe. Itt az lehet a veszély, hogy a befektetésünk esetleg nem fog megtérülni. Érdemes átgondolni, hogy megéri-e.
Amennyiben a szakítás során gyermekek is érintettek, érdemes a döglött kutya kategóriát átértékelni. Kis befektetéssel átkerülhet a fejős tehén kategóriába, így ha nem is anyagiakkal, de figyelemmel, időráfordítással jelentősen könnyítheti életünket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.