Elriasztó feliratot a kajára!

élelmiszer
PUBLIKÁLÁS: 2011. április 11. 15:34
Az egészségtelen élelmiszerek csomagolására helyezett figyelmeztető feliratok hatásosabbak az elriasztásban, mint a rájuk kivetett „zsíradó” - áll az Albertai Egyetem tanulmányában.

Az egészségtelen élelmiszerek csomagolására helyezett figyelmeztető feliratok hatásosabbak az elriasztásban, mint a rájuk kivetett „zsíradó” - áll az Albertai Egyetem tanulmányában.

364 véletlenszerűen kiválasztott albertai vásárlót megfigyelve jutottak arra a kutatók, hogy a magasabb ár önmagában még nem riasztja el azokat, akik egészségtelen ételt szeretnének vásárolni. Ha azonban a termék csomagolása figyelmeztet, hogy a magas zsír- és cukortartalom miatt kell mélyebben a pénztárcájukba nyúlniuk, akkor el lehet érni a kívánt hatást, főleg a leginkább túlsúlyosak körében.

A kutatók arra kérték a vásárlókat, hogy válasszanak az 50 cent és 2 dollár közötti árú hízlaló és egészséges rágcsálnivalók közül. Némelyikre ezt megelőzően figyelmeztető címkét helyeztek. A vásárlókat a magatartásuk alapján három csoportba osztották. Az első kettőbe tartozókat az ár és a felirat együttesen befolyásolta, a leginkább elhízottakat azonban csak a feliratok tántorították el az egészségtelen ételektől.

bizalom1

„Őket nem érdekelte, mennyibe kerül az adott áru, a figyelmeztetést azonban komolyan vették.” - mondta el a kutatás vezetője, Sean Cash. Szakértők szerint a jelenség azzal magyarázható, hogy a feliratok sokkal erősebben hatnak a vásárlókra, mint pusztán a magasabb ár. Az elrettentő feliratok használata éppen ezért hatásosabb módszer, mint az egészségtelen élelmiszerek megadóztatása, amely bevett gyakorlat az Egyesült Államokban, és Magyarországon is napirenden van a bevezetése.

„A vásárlói reakciókat megfigyelve kijelenthetjük, hogy a leginkább érintett rétegre semmi sem hat kevésbé, mint a termékek magasabb ára. A megadóztatás nem változtatja meg a vásárlási szokásokat.” - mondta el Cash. Tapasztalatok szerint, aki túl magasnak találja egy termék árát, inkább olcsóbb márkára vált, de nem hagy fel a fogyasztásával. A tanulmány a The Journal of Consumer Affairs című folyóiratban jelent meg.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.