Egy kétgyermekes kaliforniai anya, és a Közérdekű Tudományos Központ közösen igyekszik jogi úton rávenni a McDonald?s-ot, hogy többé ne használjanak fel játékokat ételeik eladásához.
Azt állítják, a gyorsétterem-lánc több fogyasztóvédelmi passzust is megszeg azzal, hogy a Happy Meal menüket közvetlenül a kisgyerekeknek kínálja, mert ezzel kihasználja a sebezhetőségüket. ?Ami a gyerekeknek egy izgalmas játék, az voltaképp egy kifinomult, fejlett marketingeszköz, aminek segítségével a McDonald?s feltúrja a családunkat.? ? állítja a sacramentoi anya, Monet Parham. ?Más családok védelme érdekében követelem, hogy a McDonald?s többé ne furakodjon be az életünkbe.?
Parham ügyvédei, akik keresetüket San Francisco bíróságára adták be, azt kérték, ügyüket kezeljék csoportos perként. A vádirat nem tér ki a károkra, csak azt kérik, a bíróság tiltsa meg, hogy a McDonald?s reklámozza a játékokat tartalmazó ételeit. A világhírű gyorsétterem azonban büszke a Happy Meal menüre, és kész megvédeni a a hírnevét és az ételeit. ?30 éve kínálunk vidám élményt a gyerekeknek és családjaiknak.? ? nyilatkozta a cég.A McDonald's, mint a világ legnagyobb hamburger-hálózata részletes vizsgálatnak néz elébe, amiért játékokat értékesít a menükhöz. San Franciscoban már betiltották, hogy olyan menükhöz kínálják őket, melyek hatszáz kalóriánál nagyobb energiatartalmúak, vagy a tápanyag több mint harmincöt százaléka zsiradékból áll, és a szilikon völgy otthonában, Santa Clara megyében is hasonló tilalmat vezettek be. Wisconsin állam Superior városában azonban például úgy döntöttek, hogy nem szabályozzák ezt a kérdést.
A fogyasztói csoport elmondta, hogy azért a McDonald?s-ot vették célba, mert ez a legnagyobb gyorsétterem-hálózat, vetélytársainál sokkal többet költ a gyermekek felé irányuló reklámokra. Ha reformokat vezetne be, abban vezető szerepet tölthetne be. Az amerikai Közérdekű Tudományos Központban már akad példa arra, hogy rávették az élelmiszeripart, hogy változtasson a szokásain.A Kellogg Co. például beleegyezett, hogy a gyermekeknek kínált termékeken feltüntetik a tápanyag-standardokat, a KFC-nél pedig elérték, hogy felhívják a figyelmet a transzzsírok használatára, miután pert vesztettek a részlegesen hidrogenizált olajok használata miatt.
2006-ban a gyorsételt kínáló cégek több mint ötszázhúsz millió dollárt, körülbelül száztizenöt milliárd forintot költöttek a gyermekételek reklámozására, ennek háromnegyedét pedig a játékok tették ki. A játékok miatt a gyerekek a tápanyag szempontjából kiegyensúlyozatlan Happy Meal menüt fogyasztják, így emiatt nő az elhízott gyerekek aránya, kifogásolta a központ.
?A játékokkal reklámozott Happy Meal megtévesztő és igazságtalan a gyerekekre és szüleikre nézve, megsérti a kaliforniai törvényeket.? ? jelentették ki. Lehetőség van arra, hogy egészségesebb alkotóelemeket kérjenek a Happy Meal menühöz, például almát a sült krumpli helyett, az üdítő pedig tejre cserélhető, a központ azonban azt találta, hogy a McDonald?s alkalmazottai csak akkor szolgálják fel ezeket az egészségesebb ételeket, ha az ügyfél kifejezetten kéri.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.