Gyűlnek a szájber-hipochonderek

betegség
PUBLIKÁLÁS: 2010. augusztus 13. 00:00
A "szájber-hipochonder" olyan ember, aki az interneten egészségügyi témakörökben keresgél, definiálta a fogalmat a Harris Poll közvéleménykutató cég.

A "szájber-hipochonder" olyan ember, aki az interneten egészségügyi témakörökben keresgél, definiálta a fogalmat a Harris Poll közvéleménykutató cég.

A sok egészségügyi témájú vita lehet az egyik oka annak, hogy a szájber-hipochonderek száma az Egyesült Államokban 154 millióról idén 175 millióra emelkedett, derült ki egy új felmérésből. A telefonos felmérés mely a témát kutatta 1 066 felnőtt bevonásával készült július 13. és 18. között.

A felmérésből az is kiderült, hogy azok, akik egészségügyi témában kutakodnak a világhálón, egyre gyakrabban teszik ezt. Idén a felnőttek 32 %-a nyilatkozott úgy, hogy gyakran keres rá információkra ilyen témában, a tavalyi 22 %-kal szemben.

12541

A fentiek mellett még a következők derültek ki:

- Az online levő felnőttek százalékos aránya (79 %) több éve nem változott jelentősen, de azok aránya, akik valaha is egészségügyi információkért fordultak internetes oldalakhoz, 88 % lett az idén, ami az eddigi legmagasabb arány.

- A szájber-hipochonderek 81 %-a a felmérést megelőző hónapban tájékozódott egészségügyi kérdésben az internetről, 17 %-uk 10 alkalomnál többször is megtette ezt. Az átlag hatszor jár el így havonta.

- A keresgélők igen elégedettek a neten található egészségügyi információval. Csak 9 %-uk számolt be arról, hogy nem járt megfelelő eredménnyel a kutatómunkája. 8 %-uk nem találta hihetőnek azt, amit talált. Nagyjából 51 %-uk az orvosukkal folytatott beszélgetés alapján kutakodott, 53 %-uk pedig megbeszélte orvosával azt, amit talált. 1998-ban a szájber-hipochonderek száma az Egyesült Államokban mindössze 50 millió körült volt. Ez a szám emelkedett 117 millióra 2005-ben.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.