A taps és ének tevékenység fontos képességek kialakulását segíti elő gyermek- és fiatal felnőtt korban, beleértve az egyetemi diákéveket is.
"Felfedeztük, hogy az elsős, másodikos és harmadikos gyerekek, akik ilyen dalokat tanulnak, olyan képességekkel rendelkeznek, melyek hiányoznak azokból a gyerekekből, akik nem vesznek részt hasonló tevékenységekben.? ? magyarázta Dr. Ildik Sulkin, a BGU művészeti karának Zenetudományi Laborjából. ?Azt is megállapítottuk, hogy azok a gyerekek, akik spontán előadnak tapssal kísért dalokat az óraközi szünetekben, szebben és jobban írnak, kevesebb helyesírási hibát vétenek.? - tette hozzá.
Dr. Warren Brodsky zenepszichológus, aki az eredményeket közzétevő disszertációt lektorálta, elmondta: Sulkin felfedezései alapján arra következtethetünk, hogy ?azoknál a gyerekeknél, akik nem vesznek részt ilyen játékokban, nagyobb a kockázata az olyan tanulási zavarok kialakulásának, mint például a diszlexia és a diszkalkulia. Kétségtelen, hogy ezek a játékok edzik az agyműködést, és befolyásolják más területek fejlődését is. A tanárok is úgy vélik, hogy ezek a gyerekek jobban be is illeszkednek a közösségbe, mint azok, akik nem éneklik ezeket a dalocskákat.?
A tanulmány részeként Sulkin ellátogatott számos általános iskolába, és vagy a tantervben szereplő zenei programba vonta be őket, vagy tapsolós dalocskákat tanított nekik 10-10 héten át. "Azok a gyerekek, akik korábban nem vettek részt hasonló foglalkozáson, kognitív képességeikben nagyon hamar beérték azokat, akik már igen.? ? mondta Sulkin. Ebből Sulkin azt a következtetést vonta le, hogy ezeket a dalokat be kellene illeszteni a tantervbe a 6-10 éves gyermekek számára, a motoros és kognitív képességek fejlesztése céljából.A ?Tapsolós dalok hatása a kognitív és motoros feladatokra? című tanulmány során Dr. Sulkin óvodai és iskolai pedagógusokkal is beszélgetett, ellátogatott az osztályokba, és együtt énekelt a gyerekekkel. A feltevése részeként a célja az volt, hogy kiderítse, miért tetszik annyira a gyerekeknek az éneklés és a taps a harmadik osztályig, amikoris ezeket a tevékenységeket inkább sporttal kwezdik helyettesíteni. ?Ez a tény magyarázza azt a fejlődési folyamatot, amin a gyerekek keresztülmennek.? ? figyelte meg Dr. Sulkin. ?A tapsolós dal természetes módon is előfordul a gyerekek életében hét éves kor körül, majd tíz éves korukra eltűnik. Ezen időszak során ez a tevékenység fejlődési alapként szolgál, hogy fokozza a gyerekek érzelmi, társas, pszichológiai és kognitív igényeit. Ez egy átmeneti állomás, mely a fejlődés következő szakaszába vezeti őket.?
Sulkin elmondta, hogy korábban még nem végeztek mélyre szántó, hosszú távú tanulmányt a tapsolós dalok motoros és kognitív képességekre gyakorolt hatásáról. A zene és az intellektuális fejlődés kapcsolatát széles körűen vizsgálták már, melynek hatására sok szülő vásárolt Baby Mozart CD-t a gyerekének. A tanulmány azt is bemutatta, hogy 10 perc Mozart nem javítja jobban a térbeli feladatok teljesítését, mint 10 perc tapsolással egybekötött éneklés, vagy 10 perc csend. Sulkin azt is felfedezte, hogy a tapsolós dalok a felnőttekre is pozitív hatást gyakorolnak. A kérdőíveit kitöltő egyetemisták arról számoltak be, hogy ilyen játékok után jobban tudtak figyelni, és csökkent a feszültségük. "Ezek a módszerek a gyermekkorhoz kötődnek, a legtöbb felnőtt viccesnek találja, de miután tapsolni kezdenek, érzik, hogy jobban tudnak figyelni és vidámabbak is lesznek.?
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.