Egy tanulmány megvizsgálta a gyermekek reakciót az oktatással kapcsolatban és kiderült, hogy mérgesen, vagy unatkozva nem lehet tanulni.
A tanulmányt a Cantebury Egyetemen készítették. Videokamerákat szereltek az osztálytermek mennyezetébe, mely az egyes diákok minden egyes mozdulatát rögzítette. A helyszín természetesen titok marad. A tanulókat mikrofonnal is felszerelték.
"Ha cetlikre írtak valamit, azt is kiszedtük a szemetesből.? ? mondta a tanulmány szerzője, Veronica O?Toole. ?Megvizsgáltuk minden reakciójukat az új tanulási felfogással kapcsolatban.?
O'Toole elmondása szerint a tanulmány bizonyította azt, mennyire komolyan kell venni a gyerekek véleményét a saját oktatásukkal kapcsolatban. ?Olyanokat mondtak, hogy: ha mérgesek vagyunk, nem tudunk figyelni, ha unatkozunk, akkor kalandozik a figyelmünk. Ugyanezt mondják a pszichológusok is a figyelemről és az emlékezetről. A gyerekekben is megvan ez a bölcsesség, ha elbeszélgetünk velük, abból kiderül.?
O'Toole az Amerikai Oktatási Kutatószövetség áprilisi San Diegoi szimpóziumra készíti el a tanulmányt. Másik három kutatóval fogják megtárgyalni a gyermekek oktatási kutatásba való bevonását. O?Toole munkája követi a nemzetközileg is elismert szakember, az Aucklandi Egyetem munkatársának, John Hattie-nek a kutatásait. Könyve - mely arról szólt, hogy a tanítás hatékonyságának kulcsa a visszajelzések minőségében és a tanárral folytatott interakciókban zajlik ? felborzolta a tanári karok kedélyeit. Hattie szerint kidobott pénz volt a Felső Tagozatos Tanárok Szövetségének fő célja az osztályok létszámának csökkentését illetően.O'Toole szerint Hattie a vezető tantermi kutató, és maga is hasonló szellemben kíván tevékenykedni. ?Nem kell túlzottan átalakítani a szemléletmódunkat ahhoz, hogy meglássuk, a gyerekek milyen sokat nyújthatnak nekünk. Szerintem túlzott figyelmet szentelnek a tartalomnak, miközben nem sokat törődnek a tanulási folyamattal.?
A gyerekeket arra kérték, hogy 12 szó közül karikázzák be azt, amelyik kifejezi az érzéseiket. Ezek a jelentések összecsengtek azzal, amit a videoszalagon láttak.
"A video-interjúk során teljesen elképedtem azon, ahogy a gyerekek magyaráztak.? ? mesélte O?Toole. Volt egy kilenc éves kislány, Edit, aki az alábbiakat mondta: ?Csak akkor tudunk arra gondolni, amit csinálunk, ha boldogok vagyunk. Ha mérgesek vagyunk, vagy unatkozunk, nem nagyon tudunk megtanulni semmit.? Edit tudományos téziseket magyarázott el a saját szavaival. ?A kilencéves Edit diploma nélkül is tudja, hogy csak akkor tudunk koncentrálni, ha boldogok vagyunk. Vagyis, hogy a pozitív érzelem nagyon fontos az észlelésben.?
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.