Megéri az udvariasság

friss hírek
PUBLIKÁLÁS: 2010. március 08. 00:00
?Ha az alkalmazottak gorombák egymásssal, az negatív benyomást kelt a fogyasztókban.? ? olvasható a Journal of Consumer Researchben.

?Ha az alkalmazottak gorombák egymásssal, az negatív benyomást kelt a fogyasztókban.? ? olvasható a Journal of Consumer Researchben.

A szerzők, Christine Porath, Debbie MacInnis és Valerie Folkes több kutatást is végeztek az alkalmazottak közti udvariatlansággal kapcsolatban. A vizsgálat eredménye szerint a fogyasztók gyakran tapasztalják, hogy a munkatársak rosszul viselkednek egymással.

?A munkavállalók közti udvariatlanság különböző iparágakban jellemző, többek között éttermekben, bankokban, kormányzati hivatalokban, edzőtermekben, kiskereskedelmi üzletekben, egyetemeken, légitársaságoknál, és a szabadtéri szórakozóhelyeken is.? ? állítják a cikk szerzői. Hozzátették továbbá, ?a fogyasztók körülbelül 40 százaléka számol be hasonló esetekről havonta legalább egyszer.?

?Mivel a fogyasztók sokszor tanúi az említett viselkedési formáknak, ez rendkívül káros a vállaltok számára. Ez felingerli a fogyasztókat, negatív következtetéseket vonnak le a cégről, és a többi munkavállalóról is, aki a vállalatnál dolgozik.? ? állapították meg a vizsgálat során.5068Megnövekednek a negatív reakciók abban az esetben, ha az udvariatlan alkalmazott megpróbál segíteni a megvárakoztatott vásárlónak egyéb szolgáltatások keretében.

A szerzők javaslatokat tettek a vállalatok számára, hogyan segíthetnék elő az alkalmazottak udvariasságát. ?Többféle módszer létezik, beleértve a munkavállalók kiválasztását, a viselkedési tréningeket, a zéró-toleranciával kapcsolatos elvárásokat.? ? közölték a cikk írói.

?Az eredményeink azt mutatják, azért van szükség azokra a képzésekre, amelyeken a fogyasztókkal való bánásmódról tanulhatnak az alkalmazottak, mert ez hatással van a vásárlók viselkedésére is.? ? vonták le a következtetést.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.