Keresés az érzelmekre

Lélekbúvár
PUBLIKÁLÁS: 2009. november 15. 00:00
Jobban megragadnak bennünk azok a dolgok, melyeket keresőprogramok használatával találunk meg, mint amelyekre szörfölés útján bukkanunk.

Jobban megragadnak bennünk azok a dolgok, melyeket keresőprogramok használatával találunk meg, mint amelyekre szörfölés útján bukkanunk.

A szponzorok pedig kihasználják az olvasók online tartalmakra adott pszichológiai válaszait arra, hogy a leggyakrabban felkeresett oldalakon növelik a reklámfelületeket.

"Ha valóban úgy van, hogy a keresés útján megtalált online tartalmak érzelmi hatása erősebb, akkor a weboldalak szponzorai megfontolhatják, hogy esetleg többet reklámoznak olyan oldalakon, amelyet a legtöbben tudatos keresés útján látogatnak meg.? ? mondta Kevin Wise, a Missouri Egyetem Médiahatások és az Információ Pszichológiai Kutatási Laboratóriumának igazgatója, a stratégiai kommunikáció adjunktusa.

A tanulmány során a kutatók felmérték, hogy a hírszerzés két alapvető módszere: az adott tartalmak keresése szemben a ?szörföléssel?, befolyásolják az olvasásuk közben tanúsított érzelmi válaszokat.
14711
Megvizsgálták a résztvevők szívverését, a bőr konduktanciáját (vezetőképeségét) és az arcizmokat, hogy felmérjék a rossz hírekre adott érzelmi válaszaikat. Felfedezték, hogy a kellemetlen tartalmak erőteljesebb negatív érzelmi választ váltottak ki akkor, ha keresés útján bukkantak rá az olvasók az információra.

"Az online információ beszerzésének módszere hatással van a kognitív és érzelmi válaszra. Azok az üzenetek, melyek fedik az olvasó létező információs igényét, erősebb érzelmi reakciót keltenek.? ? mondta Wise.

A kutatók azt is felfedezték, hogy az információt jobban megértjük, és jobban is emlékezünk rá, ha célirányosan azt keressük. A tanulmány a Journal of Media Psychology című folyóiratban jelent meg.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.