A női vezetők zöldebbek?

környezetvédelem
PUBLIKÁLÁS: 2012. április 17. 16:50
Christina Ergas és Richard York, az amerikai Oregon egyetemének szociológusai azt állítják, hogy a nők parlamentben, minisztériumokban és egyéb döntéshozó szervekben való részvétele a lakosság kisebb szén-dioxid kibocsátásával jár.

Egy amerikai kutatás szerint azokban az országokban, ahol a nők magasabb társadalmi pozíciókat foglalnak el, kevesebb kárt okoznak a klímában, mint ahol a nők hátrányosabb helyzetben vannak.

Christina Ergas és Richard York, az amerikai Oregon egyetemének szociológusai azt állítják, hogy a nők parlamentben, minisztériumokban és egyéb döntéshozó szervekben való részvétele a lakosság kisebb szén-dioxid kibocsátásával jár.

Kutatásuk eredményei azt sugallják, hogy világszerte javítani kell a nők társadalomban elfoglalt szerepét, ha lassítani akarjuk a klímaváltozást. ,,A hatékonyabb döntéshozatalhoz, ezen a területen a nők legalább egyharmados részvételére van szükség ezekben az intézményekben." - javasolja Ergas es York.

Ennél kisebb arányú részvételnél már fennáll a veszélye annak, hogy figyelmen kívül hagyják őket, nem mernek felszólalni, vagy már nem tudják képviselni a „női” véleményt megfelelőképpen. A nemek és a környezetvédelem közti kapcsolatot vizsgálva a következő tények derültek ki.

munka43

• Azok az országok, ahol a nők több helyet foglalnak el a parlamentben, több környezetvédelmi egyezményt írnak alá.

•A nők klímaváltozással kapcsolatos tudományos ismeretei az Egyesült Államokban szélesebb körűek, mint férfitársaiké.

• A nők a környezeti kockázatokat fenyegetőbbnek ítélik meg.

• A nők aktívabbak a környezetvédelmi reformok véghezvitelében.

• A nők 60-80%-os többségben vannak a környezetvédelmi szervezetek alapító tagjai közt. Az Egyesült Államokban a férfiak részvétele a döntéshozatalban 80%. (A magyar parlamentben a nők aránya csupán 9%.)

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.