"Az eredmények a lányok esetében különbözőek voltak" - magyarázta Jennifer Engle, a tanulmány szerzője, az Illinois Egyetem kutatója. "A tanárok összességében arról számoltak be, hogy a lányok jól viselkedtek az első és a harmadik osztályban, függetlenül attól, hogy milyen barátságokat kötöttek az óvodában. A fiúk azonban egyértelműen profitáltak a jó kezdetből, vagyis, hogy kiegyensúlyozott barátságokat kötöttek korábban."
A kutatók 567 gyermek adatait vizsgálták meg a szülők és a nevelők beszámolói alapján. A válaszokat ezután összehasonlították a kicsik első és harmadik osztályos magatartásával, azzal, hogy volt-e barátja az óvodában, valamint ha igen, az alacsony, közepes, vagy magas minőségű kapcsolat volt-e.
"Ahogyan vártuk, nagyon jó minőségű óvodai kapcsolatok jó hatással voltak a gyerekek iskolai együttműködő képességeikre, önzetlenségükre, valamint csökkentette a destruktív, konfliktussal teli megnyilvánulásokat” - tette hozzá Engle.
A szakértők szerint ez azért lehetséges, mert egy jó barátság során a gyerekek megtanulják kezelni az érzelmeiket és a konfliktusokat. A kutatók azt is hozzátették, hogy a lányok esetében is fontosak ezek a korai barátságok, csak a különbségek hamarabb jelentkeznek a fiúknál.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.