Az elmúlt években sokat foglalkoztak az alvás és az emlékezet kapcsolatával. Az alvás hatással van az olyan összetett kognitív képességekre is, mint például a döntéshozásra.
A Massachusetts Amherst Egyetem munkatársai Rebecca Spencer pszichológus vezetésével felfedezték, hogy az alvás hatással van az összetett kognitív képességekre is, mint például a döntéshozásra. Tanulmányuk a Journal of Sleep Research című folyóiratban jelent meg.
Spencer és munkatársa, Edward Pace-Schott az első tanulmány során az érzelemvezérelt döntéshozatal és az alvás kapcsolatát vizsgálták 54 fiatal bevonásával. Megtanították őket egy kártyajátékra, ahol játékpénzben kapták meg a jutalmukat, hasonlóan ahhoz, ahogy a kaszinókban is játszanak. Akik rendesen aludhattak, olyan pakliból húztak, ahonnan nyerő lapokhoz jutottak. Négyszer gyakrabban nyertek, mint azok, akik előtte 12 órán át virrasztottak. A szabályokat is jobban megértették. A pszichológusok szerint a szabályfelismerés gyakran a rejtett faktor a jó döntések meghozatalához.
Az alvás mindennapi szerepéről mindenki tud beszélni, de tudományos alapokra egész mostanáig nem helyezték. Spencer szerint a döntéshozatalra gyakorolt előnyös hatása valószínűleg a mögötte rejlő érzelmi vagy kognitív folyamatoknak köszönhető. "Úgy véljük, hogy a döntéshozatalra gyakorolt serkentő hatás a gyors szemmozgáson (REM) múlik, ami az alvási ciklus kreatív szakasza.”
Az Amherst Egyetem tanulmánya az Iowa Fogadási Tesztet használta fel, amely a frontális lebeny funkcióját méri fel, azt a területet, ahonnan az érzelmi döntések erednek. 18-23 éves főiskolásoknak mutatták meg a játék szabályait, vagy reggel, vagy délután, de olyan röviden, hogy abból lehetetlen volt megtanulni. 12 órával később vissza kellett menniük játszani. A délutáni csoportnak alvás után, a reggeli csoportnak pedig alvás nélkül. Akik aludhattak a szabályismertetés és a játék között, előnyösebben játszottak, jobban megértették a szabályokat, mint azok, akik nem aludhattak közben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.