A jövő nindzsáit neveli Fábián Miklós

A jövő nindzsáit neveli Fábián Miklós

TV2
PUBLIKÁLÁS: 2017. november 06. 11:00
Az akadályfutás hazai meghonosítója örül annak, hogy a Ninja Warrior hazánkba is megérkezett, és reméli,  hogy a produkció hosszú évekig nem is távozik innen.
G. Sz.

Fábián Miklós talán minden jelentkezőnél nagyobb rutinnal érkezett a TV2 Ninja Warriorjába, hiszen neki köszönhetjük, hogy egyáltalán rendeznek Magyarországon aka­dályfutó-versenyeket. Többek között a Spartan Race-t és a hozzá kapcsolódó hivatalos edzésmódszert is ő hozta be ha­zánkba 2013-ban, illetve HUN Harcos néven sa­ját versenysorozatot is indított. Fábián versenyein kemény feladatokat kell teljesíteni sokszor extrém kö­rülmények kö­zött, és ezek a megmérettetések éppen emiatt nagyon népszerűek. Ráadásul az övé az egyetlen olyan edzőterem is az or­szágban, ahol szakmailag kellőképpen fel lehet készülni a Ninja Warriorra. A műsor több élversenyzője is nála edzett, és a jövőben szeretné kifejezet­ten nindzsaakadá­lyok­kal bővíteni ter­mét.

– A Spartan sok része nagyon jól összeegyeztethető a Ninja Warriorral is, hiszen ugyanúgy akadályfutásról van szó, és ugyanaz az alapjuk: a ke­mény edzés. De a nyers erő itt nem elég, macskaügyességgel kell mozogni, és teljesen mást és máshogyan kell erősíteni – magyarázza a Borsnak a kétdiplomás testnevelőtanár, aki 3,5 hó­napon keresztül, sokszor napi két edzéssel készült a Ninja Warriorra.

– Lehet edzeni háztetőn, játszótereken, lehet csinálni ezer húzódzkodást, de az önmagában nagyon kevés. Persze a Ninja Warrior egy verseny, és hiába van az embernek jól megépített pályája, készül tudatosan, elég, ha egyetlen pillanatra nem figyel oda, máris elúszik az egész – teszi hozzá Fábián, aki biztos abban, hogy ha egy 8-10 éves gyerek leül a tévé elé, és tetszik neki, amit a nindzsáktól lát, hamarabb rávehető a mindennapos sportolásra is.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.