Íme, azok a hibák, amelyeket nem szabad elkövetnie egy hazai celebnek egyik közösségi oldalon sem. Habár külföldön is mindenki tudja, mit nem lehet, szinte naponta posztolnak olyanok a falukra, ami közfelháborodást kelt. Az is kiderül, melyek azok a szempontok, amelyekre a két hazai énekesnek, SP-nek és Fluor Tominak is kiemelten ügyelnie kell, amikor saját tartalmat osztanak meg az interneten.
Napjainkban az online közösségi csatornák tudatos megtervezése, felépítése, az ezeken való megjelenés lényegében már nélkülözhetetlen az életben maradáshoz. A külföldi hírességek közül egyre többen fogadnak fel külön szakembergárdát azért, hogy közösségi oldalaikat felügyeljék. De még így is számtalanszor előfordul, hogy például Rihanna meztelen fotókat posztol a Twitterén, vagy Gwyneth Paltrow rózsaszínre festett hajú lánya, Apple fotói keltenek közfelháborodást.
Kerüljük a 18 karikás tartalmakat
SP és Fluor Tomi esetében, mivel követőik a tizenévesek körébe tartoznak, kiemelten fontos a felelősségtudat. "Tisztában kell lenniük a rajongótáboruk korával, és nem posztolgathatnak a kelleténél felnőttebb tartalmakat, hiszen a szülők körében ez ritkán talál pozitív fogadtatásra" - tudtuk meg Vermes Orsolyától, Fluor és SP menedzserétől.
Rihanna rajongótábora is hasonló korcsoportba sorolható, de az énekesnő cseppet sem izgatja magát, gond nélkül posztol felnőtt tartalmat, akár magáról is. És igen gyakran ragadja el a fiatalos hév és a meggondolatlan posztolási vágy. Szinte minden nap szembe jön olyan fotó róla, ahol lenge öltözetben szórakoztatja közönségét az énekesnő, ami miatt anyja, nem győzi fogni a fejét. Persze ezt, egyfajta gerillamarketingként is fel lehetne fogni, de még nem derült ki, mit akar vele elérni.
Minden like számít
Talán nem gondolnánk, de a Facebookon és a Twitteren is ugyanúgy oda kell figyelni minden részletre, mint amikor a külső megjelenésüket tervezik meg a hírességek. A legkisebb részlet is számít! "Ha olyan oldalt lájkolnak, ami a közönség előtt nem menő, vagy a szponzoraik érdekeit sérti, az nyilván nem túl szerencsés" - mondta Vermes Orsolya. Ugyanakkor fontos, hogy egy-egy előadó átlássa a közönség és a szakma igényrendszerét, és legalább olyan tudatosan építse fel közösségi oldalait, mint saját magát. Az online megjelenésekkel saját nevüket is fémjelzik. Emellett a stílusra is ügyelni kell, magyarul Fluor Tomi Facebook oldala legyen Fluor imidzséhez illő.
Ne járassunk le közszereplőket
Nincs mese, itthon diplomatikusnak kell lenni. Más közszereplőkkel kapcsolatban is ügyelniük kell a véleményalkotásra. "Nem etikus mások ellen hangolni a közönséget, vagy saját ellenségeik lennének, ha kritikát fogalmaznának meg a nagy kereskedelmi csatorna kiemelt műsoraival, arcaival kapcsolatban" - folytatta Vermes. SP-nél és Fluor Tominál például dohányzással és alkoholfogyasztással kapcsolatos tartalmak semmiképp em kerülhetnek ki az oldalukra.
Amerikában a legtöbben ezzel nem foglalkoznak, sőt, nem egyszer Twitteren vagy Facebookon küldik el kollégájukat melegebb éghajlatra. Általában nincs jogi következménye, csak születik róla pár cikk. Hazánkban egy finom anyázás miatt is dugába dőlhet egy karrier, hiszen kicsi ország vagyunk.
Menteni a menthetőt
Természetesen, mivel fiatalokról van szó, SP és Fluor Tomi is posztolt már ki olyan képeket, amelyeket nem kellett volna. Ilyen esetekben minél gyorsabban el kell ezeket távolítani, de persze mindenki a saját kárán tanul, és a nem éppen szerencsésen sikerült posztoknak is messzemenő hírértéke lehet.
"Sp és Fluor Tomi fatális hibát egyébként még sosem követett el, viszont olyan előfordult már, hogy SP a kelleténél kicsit indulatosabban fogalmazott vagy olyan megjegyzéseket eresztett ki az éterbe, amik a közönség körében nemtetszést váltottak ki. A srácok egymás között is le szokták futni ezeket a köröket. Ha úgy látják, a másik olyat posztol, ami túl erős, akkor azonnal szólnak. Ilyesmiben nagy az egyetértés" - magyarázza Vermes Orsolya, aki elmondta azt is, nálunk jellemző módon még maguk a celebek írják a kommentjeiket. Vagy legalábbis ők határozzák meg elsőként miket szeretnének feltenni az oldalaikra.
Tőlünk nyugatabbra, ahol tucatnyi munkaerő dolgozik egyetlen előadón, van lehetőség arra, hogy szakemberek kezeljék ezeket a felületeket. Nálunk erre még nincs szükség, hiszen, ha egy hazai előadó nem képes átlátni az online nyújtotta lehetőségeket, és nem tudja megfelelően használni, nem is alkalmas a közszereplésre. "Fluor is, SP is rendkívül tudatos, nagyon sokat beszélgetünk a közösségi oldalakra kikerülő tartalmakról. Tervezünk, ütemezünk, időzítünk. Csak így mehet hatékonyan" – mondta végül a menedzser.