
Nemrég még ott tartottunk, hogy a Labubu-figurák miatt állt sorban fél internet, a gyerekek pedig úgy beszéltek róluk, mintha minimum a világbéke múlna rajtuk. Épp kezdtünk volna fellélegezni, amikor jött a hír: itt az új zsákbamacska-láz, mert a Mattel és a Hasbro úgy döntött, ők is beszállnak a játékba. Na most, aki azt hitte, hogy a Labubu volt a csúcs, az készüljön: a Barbie-k, Furby-k és társaik mostantól „meglepetésdobozban” érkeznek. Igen, ugyanaz a koncepció: veszel egy dobozt, fogalmad sincs, mi van benne, de a gyerek már tudja, hogy pont az a ritka kell neki, ami soha nincs benne.
Egyszerű. A felbontás izgalma, a ritka darab utáni hajszolás, az ovis csoport „kinek-miből-mennyi-van” ranglistája. A gyerekek ebben élnek. Mi meg csak állunk, és próbáljuk kitalálni, hogy mégis meddig lehet ezt normálisan tartani.
Valahol a „nem akarom elrontani az örömét” és a „drága, ezt most tényleg hagyjuk abba” között egyensúlyozunk. Tudjuk, hogy ez az egész nem a figuráról szól igazán, hanem arról az öt másodpercről, amikor a gyerek kibontja, és felcsillan a szeme. Csak közben próbáljuk nem feladni a pénzügyi stabilitásunkat. És persze a gyártók is pontosan tudják, hogy egy 2-3 ezer forintos apróságot sokkal könnyebb bedobni a kosárba, mint egy nagy játékot — csak azt nem teszik hozzá, hogy tízszer ennyiszer dobjuk be.
Keret.
Ha egyszer megbeszéltétek, hogy karácsonyig három darab fér bele, akkor az három darab. Nem három és „de anya, ez az utolsó”.
Cseréljenek.
Ha duplája lett, az remek alkalom arra, hogy megtanulja, hogyan kell megegyezni más gyerekekkel. (És te is végre megszabadulhatsz a harmadik ugyanolyantól.)
Beszélgessetek róla.
Nem kell örökre tiltani, csak értsék meg, hogy attól, hogy valami cuki és pici, még nem kell belőle 47 darab.
A zsákbamacska-őrület jön, megy, átalakul, de a gyerekek mindig találnak majd valamit, amiért rajongani lehet. És igen, mi is néha sodródunk velük, néha próbáljuk megfogni a gyeplőt. De a karácsony attól lesz jó, hogy együtt vagytok, nem attól, hogy melyik ritka Barbie-fejet sikerült kihúzni a dobozból.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.