A körítésről (Árkádia öreg királya lovagi tornát rendez, hogy a nyertes átvegye majd tőle a trónt) most nem beszélek részletesen. Mindenkinek van egy átlátszó, műanyag lapja és egy letörölhető filctolla. Van továbbá 42 db pálya (7 szinten), melyen meghatározott startról kell meghatározott célig eljutni – azaz csak a látványra alapozva lerajzolni az útvonalat a műanyag lapra. Ez így nem hangzik nehéznek, de természetesen az egyre nehezedő pályákon egyre több akadály és ellenség lesz, melyeket ki kell kerülni. Vannak olyan köztes célok, amelyek elérésekor jutalmat kap a játékos. A játékosok egyszerre (homokórával mért fél percig) dolgoznak saját lapjaikra – teljes mértékben a szemmértékükre hagyatkozva. A kör végén mindenki ráhelyezi az átlátszó lapot a pályára, és a szabályok szerint összeszámolja a pontjait.
Ellenség vagy akadály érintésekor mínusz pontokat kap a játékos, ha pedig csapdát érint a vonala, akkor büntető korongot kap, mellyel a következő kört nehezíti meg saját magának: például fél szemmel, bal kézzel, vagy kinyújtott könyökkel kell rajzolnia. Pontok a küldetés teljesítéséért járnak, de a mellékküldetések végrehajtásával össze lehet szedni többletpontokat és jutalomkorongokat is. A pontok összeszámolása után annyi mezőt kell előre lépni a pontozósávon, amennyi pontot szereztünk a körben. A pontozósáv egyébként zseniálisan lett megoldva: a játék dobozán, körben találhatók a számok, a játékosok pedig egy-egy (saját) figurával (karakterrel) díszített jégkrémpálcaszerű jelölővel léphetnek úgy, hogy a doboz oldala és fala közé csúsztatják a jelölőt a megfelelő számnál.
Vannak egyéb akadályok is: például lézersugarat kell hatástalanítani úgy, hogy mielőtt a lézeren átmennénk, meg kell nyomni (azaz a rajzolt vonallal érinteni) a hatástalanító gombot. Különleges szintekkel is találkozhatunk: egyes pályákon tündérek találhatók, melyeket ha érintünk, különleges játékszintet játszhatunk le. Lehet tovább is nehezíteni a játékot (bár mi idáig nem jutottunk el): mielőtt az órát elindítjuk, felcsapjuk a legfelső büntetés korongot, és a rajta lévő büntetést minden játékosnak alkalmaznia kell az adott körön.
A Firkalandban hét világ pályái találhatók, melyek egyre nehezednek. Javasolt az egyes szinttel kezdeni, és a nehezebbek felé haladni. (Mi is így tettük.) Nagyon érdekes felnőttként is ez a „vak” rajzolás, és persze izgalmas nézni a többieket is, hogy hogyan rajzolnak: gyorsan, elnagyolva, vagy precízen igyekeznek megoldani a feladatokat, milliméterről milliméterre haladva. A hangulat a tetőfokára hág, amint rákerülnek a műanyag lapkák a pályára, és a játékosok összedugják a fejüket és együtt számolják ki, ki hány feladatot teljesített és sajnálkoznak (vagy épp kárörvendenek), ha valamelyik játékostárs vonala büntetőtárgyhoz ért. Állítólag felnőtteknek még izgalmasabb a játék, ha olyan játékszabályokat találnak ki például, hogy minden kör előtt meg kell inni egy felest, de ezt még nem próbáltuk ki.
Tünde
További terhességgel, szüléssel és gyermekneveléssel kapcsolatos tartalmakat olvashatsz a Bezzeganya Facebook oldalán.
Tetszik?
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.