A mesenézés emellett természetesen nagyon sok háztartásban nem DVD nézést jelent, hanem televíziót. A magyar gyerekek a tévézés közben így naponta 15 percnyi reklámot, akarva-akaratlanul is biztosan megnéznek. A mesetévéken évente 136 ezer reklámot sugároznak nekik. A mesecsatornáknak hívott reklámcsatornáknak tehát az üzleti modellje arra épül, hogy időnként rajzfilmeket is adnak a gyerekreklámok között. Rajzfilmeket, hogy a reklámban szereplő termék még kívánatosabb legyen.
Nevelik a jövő fogyasztóit. Pörgős akciómese, aztán jöhet a pókember és a videojáték. Hétvégén vár a játszóház a zsetonokkal és az üvöltő csodamasinákkal. Várja a gyerekeket az ingerküszöb-emelés!
Sulykolom a fogyasztásra ösztönző reklámtrükkökről szóló dumáimat. Például kérdésekkel vezettem rá a gyerekeket, hogy miért nem érdemes a drágább mesefigurás külsejű terméket venni a kettő közül (Mit csinálsz majd a dobozával mikor megetted? Hát kidobom. Akkor az szemét? Persze. Kell neked mesemintás szemét?)
Szavazni leghatékonyabban mégis a távirányítóval tudunk. Én például úgy, hogy be sem hangoltam ilyen csatornákat az – amúgy is ritkán használt – készülékre. Nincs mese. Illetve van, de megválogatva és semmiképp sem reklámmal töltve.
Ti mit tesztek a reklámmérgezés ellen?
Center
Forrás
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.