A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. vállalati kultúrájában fontos szerepet kap az egészségtudatosság, amit az autógyár egy a prosztatarák szűrést népszerűsítő szervezet támogatásával is kifejez.
A prevenciós kampány során több mint ezerrel nőtt a bajszos munkatársak száma a vállalatnál, a hölgyek bajuszt ábrázoló kitűzők viselésével jelezték támogatásukat, hogy ezzel is felhívják a figyelmet a rákszűrés fontosságára.
A kecskeméti autógyár a novemberi akció apropóján 5000 eurós adománnyal támogatta a Movember Hungary Mozgalom céljait.
A hónap közepére már egészen szembeötlő változáson ment át a több mint négyezer munkatárs jelentős része a kecskeméti gyárban. Bajuszban erősödött a kollektíva, de az összehangolt szőrösödés a küllem helyett inkább az egészségről szól. A közös borotva-hanyagolás a szűrővizsgálatokra szólít. A Movember Hungary Mozgalom évek óta a prosztatarák szűrés fontosságát népszerűsíti azzal, hogy bajusznövesztésre szólítja fel a férfi közösségeket novemberenként.
A kecskeméti gyár művezetőinek kezdeményezésre lépett be a programba, és a támogatói létszámot is ők szervezték be. Egy ilyen alulról jövő kezdeményezésnek erős közösségformáló ereje is van, ami nagyon sokat segít a Mercedes-Benz kultúra továbbterjesztésében.
A Movember Hungary Mozgalom kezdeményezéséhez csatlakozva, a gyár menedzsmentje azt a vállalást tette, hogy 5000 eurót adományoz a mozgalomnak, amennyiben legalább 1000 dolgozó bajuszt növeszt. A vállalás teljesült, sőt a női dolgozók kitűzőinek köszönhetően csaknem másfél ezren hordanak jelenleg is bajuszt virtuálisan vagy természetesen.
November 12-én a kecskeméti gyárban jelképesen átadták Honti Dánielnek, a Movember Hungary Mozgalom főszervezőjének az adományt. Az eseményen Spitzer Gyöngyi előadóművész, életmód-tanácsadó, író, művésznevén Soma Mamagésa tartott előadást az egészségtudatosságról, majd bajuszmustra és közös fotózkodás következett. A programok komplex rákszűrési vizsgálatokkal folytatódnak a következő hetekben az autógyárban.
A Movember ausztráliai eredetű, a “moustache” és a “november” szavakra utaló kezdeményezés, ami az egyik legelterjedtebb férfibetegség, a prosztatarák szűrésének a fontosságára hívja föl a figyelmet. Az időben felismerve megelőzhető betegség a második legtöbb áldozatot szedi hazánkban, az évente 4500 új regisztrált betegnek csak a kétharmada gyógyul meg.
A felvilágosító kampányhoz csatlakozó férfiak novemberben egy hónapra félreteszik a borotvát, és világszerte megnövesztik a bajszukat. E tevékenységgel azt hangsúlyozzák, hogy a férfiak sem hanyagolhatják el az egészségüket, rendszeresen részt kell venniük szűrővizsgálatokon. A magyar önkéntesek 2009-ben csatlakoztak a Movemberhez, kommunikációs kampányokkal szerezve híveket az egészségtudatos férfiideálnak. Eddig világszerte 174 millió dollár adomány gyűlt össze a prevenciót segítő munkára, a szűréshez elengedhetetlen PSA mérőkészülékek vásárlására.
A Daimler-csoport és a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. vállalati kultúrájában kiemelt szerepet kap az egészségvédelem, a prevenció és a sport, amelyek részei a vállalat átfogó egészségügyi stratégiájának. A kecskeméti gyár emellett számos szociális, közoktatási és egészségügyi intézményt támogat harmonikus testi-lelki környezetük építésében a vállalat társadalmi felelősségvállalása jegyében. A dolgozónak nem csak számos sportolási lehetőséget kínál a gyár, de rendszeres egészségügy szűrőprogramok is zajlanak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.